Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Bygger så mkt jag kan på mitt Hoth Diorama, får ägna mig mkt åt små detaljer nu för jag inväntar en hel del orders från BL på posten.
Vissa order tar väldigt lång tid och vissa av säljarna på BL visar sig vara mindre seriösa så jag har fått ta en hel del via PayPal och beställa på nytt
Snart är det dock för nya bilder, har kommit så långt att helhetsstrukturen är klar, vissa rum är också till 95% klara, saknas dock en del smådetaljer men det får komma allt eftersom.
Svåraste momentet just nu är de stora portarna som är svåra att få bra balans på då de blir så stora. Måste fixa detta innan motorstyrningen kan installeras.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Bitz

Jag och min 2.5 åriga dotter byggde en Semi-Automatisk Sak-Uppsamlare. Hon byggde upp grunden i Duplo och jag kompletterade med rutschkana av Lego-takpannor, lite väggar samt sak-uppsamlar-plattformen högst upp. Bra sätt att få städning att bli roligt. Även bra sätt att stöka till ännu mer iofs...

Pekblom

Satte ihop stora delar av 8404 tillsammans med sonen. Han bygger och jag kollar vad man kan göra om och förbättra. Gillar sättet skarp så här långt särskilt spårvagnen även om det är lite små detaljer som man sparat på (vilket irriterar när man är på sett över tusenlappen). Men som sagt gillar 8404 skarpt. Hittills mest förtjust i den rörliga hjulaxeln på mellanvagnen, en lite skojig detalj tycker jag.

Mirandir

Har byggt en prototyp att vattentornets vattentank. Den här gången helt i rätt färg (Mörk-bley). Dock dras den med lite stabilitetsproblem. Men det känns inte som att det kommer att bli något jätteproblem att åtgärda.

Just därför kommer säkerligen just det att strula som F-N...  ::)
Legobloggen: http://legobloggen.com

de Gothia

äntligen kommit igång med byggandet efter flytten! =)

idag blev det byggt på min castle layout. idag berg samt grunden för borgen som ska stå på berget.. :)

Pekblom

Vi han fortsatte lite på vårat 8404 genom att bygga en buss.
Tyckte om två för mig nya bitar White 87609 och White 87619, de känns mycket användbara.

zatzy

har borgat bygga på min 8459 ! ska nu bli hel igen efter 12 år hehe
ursäkta stavfelen !

mechamike

Byggde klart takterassen på min Arabiska CC hus.. och efter att ha sett filmen "Four Lions"  gjorde jag lite interiör förändringar på övervåningen. ;D

Sedan började jag fippla med lite moddar till 10212
?

shutter

I dag byggde jag färdigt nr 340 "Blockhouse" från 1969 samt lyftkranen till set nr 132 från 1979. Arbetet är en del i att återskapa 70-talets LEGO-järnväg.  ;)

knalltoss

Håller just nu på att försöka mig på att bygg mitt hus i LDD.
Har inte kommit särskillt långt men rätt roligt. Är min första grej jag bygger i LDD så tar lite tid att hitta alla bitar och så.
/Rikard

Fredrik


Pekblom


Tobbe Arnesson

Hoppas du kände dig fram till rätt färger!  ;)
Blogg: Robotkampen

Peewit

Håller på och bygger ihop tre exemplar av baren/bordellen i MMW till ett hus...

AndersI

Satte ihop några påskkaniner tillsammans med Jenny, och spelet Meteor Strike. För sent på kvällen att börja spela, så recension av spelet dröjer...

Jag o-byggde några GBC-moduler också. Hemtransporten skakade om några av dem, och dessutom har jag inte plats att ha dem alla uppställda hemma :-(

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.