Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][spoiler alert] Emma och Stej bygger Firefly

Startat av Emma, 13 januari 2017 kl. 12:40

Föregående ämne - Nästa ämne

stej123

Citat från: Magnus den store skrivet 14 mars 2018 kl. 17:11
Citat från: stej123 skrivet 14 mars 2018 kl. 17:03
Ett steg framåt, två steg tillbaka...

Beklagar sorgen. Det där är min stora skräck och varför jag har en tendens att överdimensionera.

"Egentligen" ska det hålla. Men jag var lite ivrig/lat och försökte dra bakdelen framåt längs bordet istället för att lyfta. Och då fastnade balken som håller den stående i duken...

byStfn

Hellre på byggbordet än i packningen på väg till utställning. Aldrig mer vill jag öppna min väska och se vad jag såg i Halmstad eller på klossfestivalen :)

stej123



Inte mycket kvar nu. Några skarvar och finslipning på detaljer .


eon

Citat från: stej123 skrivet 16 mars 2018 kl. 19:44


Inte mycket kvar nu. Några skarvar och finslipning på detaljer .


Får du inte tryckskador på biljardbordets duk av det tunga skeppet?

Emma

Solpaneler och vingarnas motorer ligger i Sundsvall. Lite avis på Stej som får ha skeppet hos sig. Logistiken är inte alltid helt lätt att få till...

stej123

Citat från: eon skrivet 17 mars 2018 kl. 13:26
Citat från: stej123 skrivet 16 mars 2018 kl. 19:44


Inte mycket kvar nu. Några skarvar och finslipning på detaljer .


Får du inte tryckskador på biljardbordets duk av det tunga skeppet?

Nä, inte då än. Nu står skeppet inte där konstant, men det har stått i tre dagar nu och det märks inget på duken. Men det är nog ingen bra idé att låta det stå veckor/månader.

Emma



GetImageByImageId (1) by emma farm, on Flickr

Tada! Infirmary "utrivet" ur skeppet. Efter att ha varit lite putt på att inte få plats med infirmary i skeppet har jag nu kommit ur putt-heten, och måste även erkänna att detta antagligen blev mycket bättre och mer display-vänligt.

Peter S

Det är väl också ett sånt där ställe som man undrar om de skulle fått plats med själva? Det sitter aldrig ihop med den övriga inredningen (trappen skapar effektiva klipp) och därnere är det en massa odefinierade utrymmen, precis som i ditt bygge. Klart att det tar mer plats än vad som är tillgängligt.

stej123

99% klar. Saknar solpaneler och lite andra smådetaljer.




CopMike

Oändligt vackert - snyggt klossat båda två :D!

humlan

Kommer denna fantastiska skapelse till Nordsken?  8) :o :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

stej123


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

fork

Wow, riktigt snyggt att få se henne i sitt rätta element.
Take me out to the black  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.