Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Jag har soterat lite i backar och i IKEA påssar.

Anders67

Jag har fått OK att ta min LEGO hobby till nästa nivå, mitt filmrum/legorum/mancave kommer att byggas om till enbart LEGOrum med en stor byggyta i mitten av rummet och förvaring runt om inkl mer vintrin/displayplats. Bifogar skiss och intedningen kommer vara IKEAs svarta köksstommar/väggskåp. Även dessa med en del glashyllor.

insurrection

Har sorterat alla byttor med blandade lösa bitar, plockat isär min sista Medeltid-CB-MILS-platta (nu har jag allt på moduverse). Nu ska jag bara bryta lite ihopbyggda set som jag inte haft framme på åratal, så är samlingen på en ganska bra sorteringsnivå, vilket känns skönt men också som att jag gör det nu för att jag inte tror jag kommer ha tid att bygga så mkt på ett tag framöver.

LinusLundstrom

Igår grovsorterade jag typ 14 kg Lego. Otroligt tillfredsställande! =) Idag har jag diskat runt 5kg Lego i omgångar. Det känns... mycket bra!
Glad AFOL som passar på att bygga lite när kidsen somnat.

BrickLink-butik: BricksOfTheNorth

Emma

#274
Jag har lagt kvällen på att sortera minifigs-tillbehör. Jag kan inte bestämma mig för hur jag vill ha dem sorterade. Detta blev eventuellt bättre än innan i alla fall.

Det är så många faktorer som spelar in. Hur intressant ett tillbehör är för mig. Hur mycket jag har. Hur ofta jag kommer behöva komma åt det. För frekvent användning och väldigt lågfrekvent användning har jag andra platser. Här har jag fått en överblick över det som jag ofta glömmer bort att jag har.

LinusLundstrom

Citat från: Emma skrivet 03 februari 2019 kl. 22:54
Jag har lagt kvällen på att sortera minifigs-tillbehör. Jag kan inte bestämma mig för hur jag vill ha dem sorterade. Detta blev eventuellt bättre än innan i alla fall.

Det är så många faktorer som spelar in. Hur intressant ett tillbehör är för mig. Hur mycket jag har. Hur ofta jag kommer behöva komma åt det. För frekvent användning och väldigt lågfrekvent användning har jag andra platser. Här har jag fått en överblick över det som jag ofta glömmer bort att jag har.
Hehe, organisering är en process. ;) F ö, vilken fin "sorteringsbricka". Var har du hittat den?
Glad AFOL som passar på att bygga lite när kidsen somnat.

BrickLink-butik: BricksOfTheNorth

andli

Jag har slaktat ett stort flightcase för att bygga om det till baseplatt kompatibla mått. Och så det får plats i bilen :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Emma

Citat från: LinusLundstrom skrivet 11 februari 2019 kl. 11:13
Citat från: Emma skrivet 03 februari 2019 kl. 22:54
Jag har lagt kvällen på att sortera minifigs-tillbehör. Jag kan inte bestämma mig för hur jag vill ha dem sorterade. Detta blev eventuellt bättre än innan i alla fall.

Det är så många faktorer som spelar in. Hur intressant ett tillbehör är för mig. Hur mycket jag har. Hur ofta jag kommer behöva komma åt det. För frekvent användning och väldigt lågfrekvent användning har jag andra platser. Här har jag fått en överblick över det som jag ofta glömmer bort att jag har.
Hehe, organisering är en process. ;) F ö, vilken fin "sorteringsbricka". Var har du hittat den?

Inkromet i legos julkalender.

BrickMe

Köpte ännu mera så att man kan fortsätta på temat "Forever sorting"  ;)

ingels

Skrivit ut självhäftande etiketter så att det blir någon sorts struktur och överblick över Legot.

Etiketterna kommer från https://brickarchitect.com/labels/

Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

ColA

Citat från: ingels skrivet 17 april 2019 kl. 16:29
Skrivit ut självhäftande etiketter så att det blir någon sorts struktur och överblick över Legot.

Etiketterna kommer från https://brickarchitect.com/labels/

Nice 👍🏻
Vad använde du för papper? Bara en vanlig skrivare? 

mossarp

I dag gjorde jag något jag aldrig gjort förut.

Jag dammsög och plötsligt låg där en röd translucent plupp.

Jag pausade och funderade...
.
.
.
...sedan sög jag upp den !!!    :o :o :o


Anders67

Citat från: mossarp skrivet 17 april 2019 kl. 19:44
I dag gjorde jag något jag aldrig gjort förut.

Jag dammsög och plötsligt låg där en röd translucent plupp.

Jag pausade och funderade...
.
.
.
...sedan sög jag upp den !!!    :o :o :o

Nooooooooooooo!

ingels

Citat från: ColA_30 skrivet 17 april 2019 kl. 19:36
Citat från: ingels skrivet 17 april 2019 kl. 16:29
Skrivit ut självhäftande etiketter så att det blir någon sorts struktur och överblick över Legot.

Etiketterna kommer från https://brickarchitect.com/labels/

Nice 👍🏻
Vad använde du för papper? Bara en vanlig skrivare?

Köpte en  Brother P-touch PTP700 och ett 12mm (I höjd) etikettband
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

Emma

Citat från: mossarp skrivet 17 april 2019 kl. 19:44
I dag gjorde jag något jag aldrig gjort förut.

Jag dammsög och plötsligt låg där en röd translucent plupp.

Jag pausade och funderade...
.
.
.
...sedan sög jag upp den !!!    :o :o :o

Haha! Jag har gjort samma sak.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.