Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Laborera med nya bitar

Startat av Full Plate, 13 oktober 2018 kl. 10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Snyggt. När jag ser din gräsmatta så får jag två andra associationer. Dels flytande vegetation i träsk och om det var en annan färg ormgrop eller liknande läskig krypande ansamling.

Full Plate

Citat från: dalle skrivet 17 oktober 2018 kl. 19:04
Snyggt. När jag ser din gräsmatta så får jag två andra associationer. Dels flytande vegetation i träsk och om det var en annan färg ormgrop eller liknande läskig krypande ansamling.
Tack! Haha, det var lite annorlunda användningsområden. Man får väl kalla det en flexibel teknik då? ;)

Full Plate

En palm istället för ett träd av gröna barbs.
16770 - Barb / Claw / Horn - Large with Clip in Bright Green



Samma teknik som mitt första träd, men bara två lager.

Full Plate

Efter lite feedback provade jag en alternativ stam. Blir lite annan skala på bygget, men känns mer som en riktig palm nu.


Full Plate

Eftersom mitt första gräs inte var tillräckligt fotbollsvänligt så gjorde jag ett nytt försök med lite andra bitar. Tycker nog att denna teknik passar bättre för att skapa en välansad fotbollsplan :)

32828 - Bar 1L with 1 x 1 Round Plate with Hollow Stud
30126 - Minifig, Plume Feathers with Pin


o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

robinnilsson403

Snyggt! Hur sitter det fast?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Full Plate

Citat från: o0ger skrivet 23 oktober 2018 kl. 19:38
Så snyggt!
Tack o0ger! :)

Citat från: robinnilsson403 skrivet 23 oktober 2018 kl. 20:16
Snyggt! Hur sitter det fast?
Tack!
Det är staplar av den svarta biten som ligger ner med bar-delen pekande uppåt (fast med lite skiftande vinkel). Sen sitter plymerna fast i det lilla pinhålet i baren.

Full Plate

Att bli av med sin boll i midjehögt gräs är aldrig kul.

Ännu en grästeknik, fast antagligen med färre användningsområden. Gör sig not bäst om den blandas med lite andra tekniker.

16770 Barb / Claw / Horn - Large with Clip


insurrection

Citat från: Full Plate skrivet 23 oktober 2018 kl. 17:30
Eftersom mitt första gräs inte var tillräckligt fotbollsvänligt så gjorde jag ett nytt försök med lite andra bitar. Tycker nog att denna teknik passar bättre för att skapa en välansad fotbollsplan :)

32828 - Bar 1L with 1 x 1 Round Plate with Hollow Stud
30126 - Minifig, Plume Feathers with Pin



Wow, det där måste ändå vara det bästa lego-gräs jag någonsin sett. Haha, nu önskar jag att jag köpt dom bitarna!

Full Plate

Citat från: insurrection skrivet 24 oktober 2018 kl. 18:39
Wow, det där måste ändå vara det bästa lego-gräs jag någonsin sett. Haha, nu önskar jag att jag köpt dom bitarna!
Tackar! Haha, ja det är ju inte de billigaste bitarna. Räknat på BL priser så hamnar man nog på cirka 7-8kr per stud för denna tekniken.

Full Plate

Blommande träd i microskala.

Vår gata har en allé av dessa, så varje vår har vi en vecka när träden fullkomligt exploderar med vita blommor. Vackert :)

Ett lite enklare bygge, då höstlovet är här och legotid är begränsad ;) Har sett biten användas rätt mycket för träd i minifig skala, men tänkte att böjligheten också kunde vara till nytta för att få till en bra form på en trädkrona i mikroskala.


Classus

Ännu ett snyggt träd! Varför får inte jag sådana här idéer. Bra jobbat. :)

Full Plate

Citat från: Classus skrivet 31 oktober 2018 kl. 21:37
Ännu ett snyggt träd! Varför får inte jag sådana här idéer. Bra jobbat. :)
Tackar! :D

Full Plate

Julmust i affären. Barn som undrar när vi ska sätta upp julgranen. Får se hur länge man kan hålla ut innan man ger med sig och börjar dekorera ;)

Tror inte jag använt LEGO gummiband för en MOC tidigare, men funkar helt ok som krans :) Vet inte hur lätt det är att sätta den på en dörr dock.


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.