Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

PaB sortiment - LEGO Stores Stockholm / MoS & Skhlm

Startat av andli, 16 november 2015 kl. 12:51

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: Peter S skrivet 13 februari 2019 kl. 15:55
Citat från: Myko skrivet 13 februari 2019 kl. 14:00
Citat från: Peter S skrivet 13 februari 2019 kl. 13:57
Är den svarta 2x3 en tile? :o Är det en olivgrön 1x1-brick med stud åt ett håll?

Svarta är en plate. Den andra är nog samma sandgröna som funnits sen dackefejden.
Jaja, man kan i alla fall hoppas.... ::)
Sorry för mörka foton men Myko har superrätt. Dock en mörkblå brick 1x2.

crowwlime_

Idag var det i stort sett samma som på Stefans bilder. 3004 i tan är slut, 4073 i pearl gold likaså. Frågar man lite snällt så har dom dock 98283 LBG, vilken folk verkar uppskatta.

BrickMe

98283 är slut. Enligt butikspersonal så ska det komma lite nytt i nästa kvartal som är om en kvart....

Snoddas J

Jag besökte MOS i dag och fyllde en stor mugg mest för att inte bensinen skulle varit helt bortkastad.
På väggen och hemliga plattan finns nu
- många 2x2, 2x4, 2x6 bricks som väl mest barn uppskattar
- udda bitar som  nog redan alla här känner till, sand green "stjärnkikare", 1 x 2 yellow jumper, 2 x 2 sand jumper, vita rounded slope...
- och så något som kanske kan vara något, 1x1 dbg bricks, 1x1 och 1x2 sand green bricks, 1x1 sand green brick med snot, olika sand plates, 1x1 red plate.

Zilmrud

Halloj!

För att underlätta uppdateringen så har jag startat en FB-grupp som endast riktar in sig på utbudet på väggen. Där kan medlemmarna fota bitarna och enkelt lägga upp bilderna. Bli medlem och håll er uppdaterade.

Tanken är ej att konkurrera ut denna tråden, men även ej swebrickare kan hjälpa till att uppdatera nu  ;D

Gruppen heter:
Pick and Build wall in Lego Store Mall of Scandinavia

https://www.facebook.com/groups/769477136756357/
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

jemakrol


andreas E

Vem kan åta sig ett inköpsuppdrag till föreningen på väggen?

Behöver packas väl.


swestar

Tjena!

Någon som vet hur många 1x2 bricks man får ner i en stor mugg?
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Boathill

Citat från: swestar skrivet 25 maj 2019 kl. 14:43
Tjena!

Någon som vet hur många 1x2 bricks man får ner i en stor mugg?

Här är en guide hur du får ner 700 st :)

https://youtu.be/DsNHeLa4uUo

swestar

Citat från: Boathill skrivet 25 maj 2019 kl. 16:30
Citat från: swestar skrivet 25 maj 2019 kl. 14:43
Tjena!

Någon som vet hur många 1x2 bricks man får ner i en stor mugg?

Här är en guide hur du får ner 700 st :)

https://youtu.be/DsNHeLa4uUo
Tack för svaret  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Unity78

Citat från: Zilmrud skrivet 08 april 2019 kl. 15:41
Halloj!

För att underlätta uppdateringen så har jag startat en FB-grupp som endast riktar in sig på utbudet på väggen. Där kan medlemmarna fota bitarna och enkelt lägga upp bilderna. Bli medlem och håll er uppdaterade.

Tanken är ej att konkurrera ut denna tråden, men även ej swebrickare kan hjälpa till att uppdatera nu  ;D

Gruppen heter:
Pick and Build wall in Lego Store Mall of Scandinavia

https://www.facebook.com/groups/769477136756357/

Så himla bra !! Är ny i gruppen och jag undrade om det fanns en sådant guide här och jag hittade den!!!  ;D

Nyllet

Go'kväll!

Är det någon av er som besöker MoS lite mer frekvent än jag själv som vet om de brukar ha/någonsin har haft 24375 på PaB-väggen?

Jag kikade runt på BL, men insåg att det är ganska många butiker som bara har några få i lager. (Några europeiska har dock det antalet jag behöver). Jag gissar att jag nog kommer behöva 50+ iaf.
Förutom en butik i USA som har över 160000 stycken! Antingen har han köpt 2500 stycken av eller så säljer han från tidigare års LUGBulk .... å det får man ju inte!  >:(


BrickMe

Några 24375 hade de inte senast jag var där (13/9). Har nog aldrig sett att de haft det.  De har sedan en tid tillbaka ett par fack med blandad kompott. 20309 i vitt fanns en tid men var nu slut. Fick med mig med mig hem och lite smått & gott av minfigs och tillbehören. I övrigt så var det inte mycket av intresse (återigen).

Boathill

Citat från: Nyllet skrivet 17 september 2019 kl. 22:03
Go'kväll!

Är det någon av er som besöker MoS lite mer frekvent än jag själv som vet om de brukar ha/någonsin har haft 24375 på PaB-väggen?

Jag kikade runt på BL, men insåg att det är ganska många butiker som bara har några få i lager. (Några europeiska har dock det antalet jag behöver). Jag gissar att jag nog kommer behöva 50+ iaf.
Förutom en butik i USA som har över 160000 stycken! Antingen har han köpt 2500 stycken av eller så säljer han från tidigare års LUGBulk .... å det får man ju inte!  >:(

Aldrig sett en enda technicbit på vägen tyvärr :(

Peter S

Citat från: Nyllet skrivet 17 september 2019 kl. 22:03

Förutom en butik i USA som har över 160000 stycken! Antingen har han köpt 2500 stycken av eller så säljer han från tidigare års LUGBulk .... å det får man ju inte!  >:(
Det finns flera sätt för Bricklinkbutiker att komma över bitar, så något av de alternativen behöver det inte vara denna gång.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.