Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Fredrik

Citat från: stigge72 skrivet 25 november 2010 kl. 18:47
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 november 2010 kl. 18:25
Alla stora set ska tydligen få instruktionen packad så framöver - äntligen!  :P
Var går gränsen för ett stort set, då?

Woho! Det var lite tråkigt när instruktionerna till min Tower Bridge var krossade. Vet du ifall stickersen också kommer att liga med i paketet?

Gränsen mellan stort och litet sett kanske är att öppningen på en stor låda är tejpad istället för klistrad? Alltså vid prisklassen 500?

Skafte

Jag byggde klart mitt medeltidsdiorama som skall till leksaksaffärens fönster i morgon eftermiddag. Bilder kommer strax i en egen tråd!

Tobbe Arnesson

Citat från: stigge72 skrivet 25 november 2010 kl. 18:47Var går gränsen för ett stort set, då?

"It is said that the packaging of the instuctions and stickersheet is only in sets over 800 pieces."
Blogg: Robotkampen

Stigge72

800 bitar... då vet man ungefär vad som väntar iaf.

Idag har jag byggt ihop en vig till för gissa-film/bok/tv-serie/...-tråden.

Peewit

och så byggde jag (och dottern) sopbilen när vi kom hem. Faktiskt över förväntan för öss båda. Ganska kul pryl att bygga även om det inte alls är min grej egentligen. Och min tvååriga dotter gillade att skicka in saker i sopbilen med mekanismen och sen plocka ut dem, och in igen, och ut, och in, ....

Så det blev en rätt kul byggstund med något som jag egentligen bara köpte som partspack...

Skrytsson

Citat från: Peewit skrivet 26 november 2010 kl. 21:21
och så byggde jag (och dottern) sopbilen när vi kom hem. Faktiskt över förväntan för öss båda. Ganska kul pryl att bygga även om det inte alls är min grej egentligen. Och min tvååriga dotter gillade att skicka in saker i sopbilen med mekanismen och sen plocka ut dem, och in igen, och ut, och in, ....

Så det blev en rätt kul byggstund med något som jag egentligen bara köpte som partspack...

Roligt att höra. Då kanske jag hänger på trenden och beger mig till Toys r us för att slå till imorgon.

Stigge72

En ny vig igen... de borde räcka en vecka nu. :P Men dagen är inte slut på länge än, så det kan bli något mer...

micke

Från frukost tills nu har jag byggt mitt efterlängtade Eiffeltorn, 10181
Så nöjd med detta set och att jag fick tag i ett så bra exemplar
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Pekblom

I helgen som var byggde jag klart min Technic Mobilkran 8053 (also known as Mobile Crane) tycker om den även om det var svårt att göra klart den innan jag började bygga om den *ler*
En trevlig sats som rekommenderas.

mechamike

Jag byggde mitt bidrag till tävlingen.
Sen blev det lite småbyggen till mitt Tatooine projekt..
?

Skafte

Jag flyttade runt alla mina SW-gubbar för att göra plats inför kommande laddning. Lite knepigt att gissa vad de kommer heta "officiellt" på BL.  ???

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 07 december 2010 kl. 08:27
Jag flyttade runt alla mina SW-gubbar för att göra plats inför kommande laddning. Lite knepigt att gissa vad de kommer heta "officiellt" på BL.  ???

Något nytt om när de börjar släppas?

Skafte

Citat från: Skrytsson skrivet 07 december 2010 kl. 09:35
Något nytt om när de börjar släppas?

Nej, men förra året köpte jag i alla fall Battlepacksen veckan innan jul. Går till leksaksaffären varje dag och kollar...

Skrytsson

Citat från: Skafte skrivet 07 december 2010 kl. 11:00
Citat från: Skrytsson skrivet 07 december 2010 kl. 09:35
Något nytt om när de börjar släppas?

Nej, men förra året köpte jag i alla fall Battlepacksen veckan innan jul. Går till leksaksaffären varje dag och kollar...

Hoppas, hoppas, hoppas vi får se dem snart. Vill ha Mandalorians  :)

Silence101

Nu har jag byggt ihop Technic Dirt Bike
http://www.brickset.com/detail/?Set=8291-1
Nu loggar jag ut och stänger dom Legosprängda ögonen  :o
God natt
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.