Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Moc] Borlänge C

Startat av Kwagge, 07 maj 2019 kl. 22:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Alla klagade på byggnaden men den byggdes iaf.. så här kommer lite bilder på resultatet..



Magnus den store

De här tre plupparna får du bakläxa på till nästa gång. Annars får du ingen tårta.  ;)
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Gideon

Som jag sa på eventet: Det är en konst även att bygga en ful byggnad snyggt (eller i alla fall troget orginalet) :)

Kwagge

Citat från: Magnus den store skrivet 07 maj 2019 kl. 22:10
De här tre plupparna får du bakläxa på till nästa gång. Annars får du ingen tårta.  ;)

Kan bara hålla med.. hade av någon anledning en vit tile där så G blev en 6a.. o orkade inte leta upp en lbg tile..

Efter nästa utställning så går den i tusenentals bitar...

AndersI

Ett snyggt bygge av en (i mina ögon) anskrämlig byggnad. Hade gärna sett det live också. Bygget alltså, inte den verkliga - den fick jag nog av när min (då ännu bara blivande) hustru studerade grafisk teknik på högskolan i Borlänge.

Men nu bestämde en rejäl förkylning att jag inte skulle dit den här helgen  >:(

Kwagge

Citat från: AndersI skrivet 08 maj 2019 kl. 11:01
Ett snyggt bygge av en (i mina ögon) anskrämlig byggnad. Hade gärna sett det live också. Bygget alltså, inte den verkliga - den fick jag nog av när min (då ännu bara blivande) hustru studerade grafisk teknik på högskolan i Borlänge.

Men nu bestämde en rejäl förkylning att jag inte skulle dit den här helgen  >:(

Tack Anders!

Finns en chans till att se den innan den går samma öde som Linköpings C gjorde för två år sedan och det är på Klossfestivalen i sommar...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.