Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Det ondas blommor....

Startat av Kattöga, 18 augusti 2018 kl. 18:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Kattöga

Med inspiration från Baudelaires "Det ondas blommor" har jag byggt egna onda blommor....

o0ger

Jättefina! Och läskiga. Det ser ut som att de ska krypa efter en.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kattöga

Citat från: o0ger skrivet 18 augusti 2018 kl. 20:18
Jättefina! Och läskiga. Det ser ut som att de ska krypa efter en.
Tack!! Ja, är vi ett hot mot naturen eller naturen ett hot mot oss...?

Emma

Oj!! Vilken kreation och estetik. Jag är mäkta imponerad. Det är så inspirerande att se dessa organiska byggen.

Hur stabila är de?

Emma

Justja. Den med stora ballongblad i Dark orange är min favorit, vill jag tillägga. Så snygg användning av den biten.

Kattöga

Citat från: Emma skrivet 18 augusti 2018 kl. 23:24
Oj!! Vilken kreation och estetik. Jag är mäkta imponerad. Det är så inspirerande att se dessa organiska byggen.

Hur stabila är de?
Tack, så glad jag blir att du gillar!! Jo, stabiliteten är väl lagom bra...  ;D vinliga, men jag tror att jag skulle kunna stabilisera fötterna, rötterna, göra dem tyngre på nåt sätt, fokuserade mest på uttrycket nu... Men tycker ändå att själva blommorna håller ihop helt ok. Har just upptäckt alla technicdelar som finns, kan inga namn tyvärr, men det ger ju fantastiska möjligheter till olika sammanfogningar...!!

Stigge72

Snygga, och kul att se en del udda bitar komma till användning på annorlunda sätt.

Jag tror inte att det är så mycket tyngden som utbredningen (storleken) som behöver ökas för att förbättra stabiliteten.

lingonfil

Kul idé och snygga blommor! Håller med Emma om att den med ballongbladen blev mest lyckad.

Skulle vara kul att se varje blomma i sitt naturliga habitat. =)

Kattöga

Citat från: Stigge72 skrivet 20 augusti 2018 kl. 11:05
Snygga, och kul att se en del udda bitar komma till användning på annorlunda sätt.

Jag tror inte att det är så mycket tyngden som utbredningen (storleken) som behöver ökas för att förbättra stabiliteten.
Tack! Jo, så är det nog, ville först inte göra så många rötter men nu har jag tänkt om och håller på att testa på ett helt annat sätt....

Kattöga

Citat från: lingonfil skrivet 20 augusti 2018 kl. 11:52
Kul idé och snygga blommor! Håller med Emma om att den med ballongbladen blev mest lyckad.

Skulle vara kul att se varje blomma i sitt naturliga habitat. =)
Tack! Ja, jag tror att eventuellt håller på att växa fram nån sorts miljö nu också...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.