Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Cyklisten

Spännande! Blir det måne en recension på den?

/Cyklisten
Hejsan svejsan allihopa!! :)

Majkel

Är snart klar med rivandet och efterföljande sortering av mitt landskapsprojekt, och sorteringen av bulkbitarna, och rivningen samt sorteringen av uppbyggda set köpta för delarnas skull men byggda av nyfikenhet... Var tvungen (?) att köpa ytterligare en trofast förvaring för att få ordning på tillvaron :) Snart kan jag börja bygga nästa display! :) tjohooo !

Kwagge


Larry Lars

#18
Citat från: Cyklisten skrivet 20 november 2014 kl. 20:39
Spännande! Blir det måne en recension på den?

/Cyklisten

Ingen dum idé alls. Frågan är väl vad jag kan skriva annat än att det är en fantastisk bok:)
Möjligen blir det en dubbelrecension då planen är att jag inom kort även skall sätta tänderna i den här:


by tormentalous, on Flickr
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Larry Lars

-"Fråga inte vad ditt LEGO kan göra för dej. Fråga vad du kan göra för ditt LEGO." :)

Jag gillar den här tråden eftersom den påminner oss om att våra bitar är känsliga varelser som behöver pysslas om.

Idag skruvade jag upp ytterligare några Fabian (49:- hylla från IKEA) på väggen ovanför arbetsbordet i mitt legorum.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Cyklisten

Har sorterat in lite plast som låg o skräpade lite var stans i lego-rummet.... Sammt dammat av de första dammkornen som lagt sig på Uppsala-slottet... ;)

/Cyklistsne
Hejsan svejsan allihopa!! :)

LoddeZ

Byggde äntligen klart Maerskfartyget. Nu väntar bara alldeles för många klistermärken...

Technic

Man har ju alltid ont om plats! Så jag köpte 3st LACK-hyllor på IKEA som är 190cm/st,
och monterade dessa med stor noggrannhet. Tanken var att det skulle vara en plexiglashuv
över de två nedre hyllplanen. Men tyvärr blev kostnaden på tok för hög för detta. Så det
blev inget med det. Hade inte riktigt insett hur stor plats modellerna tog, hade önskat att
mer skulle få plats på 5,7 meter! Om någon undrar så kostar hyllorna 149:-/st på IKEA.


Noggrannhet är viktigt. :)


Bara satt upp modellerna lite snabbt för att se hur det blev.
Tyckte det blev riktigt bra, även om inte alla fick plats.

Lews

Lackhyllorna är riktigt bra! De är exakt 32x32 baseplate djupa så de passar perfekt för modulhusen.

Larry Lars

#24
Förutom ett ordentligt legorum med goda möjligheter till fotografering så behöver varje legosamling skämmas bort med ett referensbibliotek. Legoböcker av olika slag samt massor av fotostinna böcker att bläddra i när det skall byggas något från verkligheten. Har själv en stor bok med sportbilar och en riktigt bra bok med bilder på allehanda skjutvapen. Den årliga bokrean brukar vara bra för just den typen av inköp.

Idag utökade jag biblioteket med en bok med Steampunk-lego


Steampunk LEGO by tormentalous, on Flickr
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

humlan

Idag gjorde jag nånting tråkigt, slog ihop en massa lego-kartonger så att de tar mindre plats.

Men det var också startskottet för iordningställandet av mitt hobbyrum. Har inte varit i drift sen vi hade 10 cm vatten i källaren. Utan bara varit skrotförråd. Men nu ska det bli hobbyrum igen.  8)
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...


ByggareDan

Tjusig technichylla!
Jag tror att pistmaskinen är som har ett par år på nacken.

/ByggareDan

shutter

Diskade ett gäng godisburkar i väntan på att sortera upp BULKEN.

andreaseldh

Själv har jag sedan ett halvår tillbaka gått över från glass i pappersförpackning (läs: Carte d'Or Oreo) till GB Big Pack, oftast kompletterat med Cadbury Fingers.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.