Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

robban: en riktig tiopoängare även om det bara är wip!!!! gillar ffa träden i bakgrunden! hur har du löst det med den gröna biten mellan stammarna? riktigt snyggt!

robban

Citat från: de Gothia skrivet 04 mars 2011 kl. 21:18
robban: en riktig tiopoängare även om det bara är wip!!!! gillar ffa träden i bakgrunden! hur har du löst det med den gröna biten mellan stammarna? riktigt snyggt!

Tack! En "Bar 4L Lightsaber Blade" fixade till det helt ok.. jätte lätt ;D

Den skulle igentligen vara klar tills invigningen av LEGOs kontor men jag hinner inte färdigt till dess.. lite synd.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Selander


robban

Tack för alla trevliga komentarer!!

Nu har ju varit vaken i natt igen, och snickrade ihop detta. köpte 2st  3853  Banana Balance som fick bli bonzai träd, har set på internett att det är popis nu..

Detta är också i WIP, det ska byggas ihop med det övriga japan byggena så småning om..
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

dalle

Robban: Som vanligt riktigt bra moc. Antar att du vanan trogen inte slutar förrän bordetär fullt.

Silence101

Tjusigt bygge.
Väntar spänt på det färdiga resultatet.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Gurami

byggt lite classic space  ;D
If you can dream it, you can achive it!

Record

Har ochså byggt lite Classic space i heljen, av mitt gammla lego, synd att det är så många vesentliga delar som fattas, så det är svårt att få ihop något helt.
Har inte en enda instruktion kvar, så jag har hängt på Peroon å lurkat.






Friskt satsat, hälften vunnet..

Merkurius

Även jag har pysslat med classic space idag.. måste se att allt är komplett när jag ska ha med det till Göteborgsträffen! mÅste köpa fin sand nån dag också!
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Wineyard


Byggde en liten smedja häromdagen. Jag måste verkligen utöka mitt lego-förråd, har alldeles för lite resurser.
Har ni förresten tänkt på hur lik smeden är spartanen?  Father and son!


Record

Citat från: Wineyard skrivet 06 mars 2011 kl. 20:11

Byggde en liten smedja häromdagen. Jag måste verkligen utöka mitt lego-förråd, har alldeles för lite resurser.
Har ni förresten tänkt på hur lik smeden är spartanen?  Father and son!


Gött mos!
Jag gillar verkligen smeden, alltid en sån där mysig eldstad, som han narturligt hör ihop med, och hårda tag med slägga å stål.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Tufs

Härlig smedja! <3

Jag byggde nyss klart 7946. Jag funderar redan på att trasha den och bygga om den till egen design och släng in ett landskap runt om den. *Fundera*

Tobbe Arnesson

Oj Robban, det här ser lovande ut! Har alltid varit svag för den typen av arkitektur!
Blogg: Robotkampen

Merkurius

Fick tak-tiles för en sevärdhet till Sverigekartan..

Jag väljer här att citera Dr Stig Helmer i Riget: (jag ber eventuella danska läsare om ursäkt)
"- Tack, ni svenska vakttorn. Med plutonium tvingar vi dansken på knä. Här: Danmark, utskitet av kalk och vatten. Och där: Sverige, hugget i granit. Danskjävlar. Danskjävlar!"

Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Art Vandelay

Citat från: Merkurius skrivet 08 mars 2011 kl. 18:46
Fick tak-tiles för en sevärdhet till Sverigekartan..
Lyckad! Såg direkt vad det var för något.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.