Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

bygger vidare med min black knights borg moc. älskar ledighet och barn som sover! ;)

AndersI

Äldste sonen och jag har ägnat några timmar åt ett större flipperspel (större än mitt förra, alltså). Grundidén är klar, men det är mycket arbete kvar innan kulorna kan börja rulla (och ännu mycket mer innan det blir roligt att spela på...)

Aqualize

Vill göra något skapande med händerna, även om det inte är så originellt så har jag tagit frontlastaren från 8069 (nya traktorgrävaren) och placerat i fronten på 8868 (air tech claw rig). Tyvärr inte så att man skopan med någon central knobb för att hantera båda mini-LA samtidigt. Grävskopan från 8069 bytte ut gripklon i kranarmen. Ser lite lustigt ut men jag ville bara plocka med något techniclego.

Fredrik

Idag byggde jag ett kök plus att jag lyckades skapa ännu mer röra i mitt legorum. Nu blir det till att städa och sortera :)






prah

Men Fredrik, vart har du spisen? :P

EDIT: Och kylskåpet :o
Prah

Mirandir

Eftersom mina BL-beställningar dök upp före nyår så har den påbörjade fjärde modulen av vattentornet rivits och påbörjats igen, nu med en betydligt bättre konstruktion. Dessutom är LEGO-rummet delvis städat.


Citat från: Fredrik skrivet 01 januari 2011 kl. 22:28
Idag byggde jag ett kök plus att jag lyckades skapa ännu mer röra i mitt legorum. Nu blir det till att städa och sortera :)

Hehe, ser ut ungefär som mitt lego-rum nu efter jag städat lite.  :-\ Har rensat byggarbordet men har två ytterligare bord där en hel mängd set samt diverse övergivna MOC:s i olika stadier av dekonstruktion står travade på varandra.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Fredrik

Där har jag dom :)
Citat från: prah skrivet 01 januari 2011 kl. 22:42
Men Fredrik, vart har du spisen? :P

EDIT: Och kylskåpet :o

mechamike

Idag byggde jag "the Burrow"x2
En Burrow byggde jag som den ska enligt instruktion den andra för att matcha ihop så att huset får en baksida. Att bara använda ett kit för att få till en snygg baksida var lite knepigt, men det gick. (slänger upp bilder sen)
Kul set , men förhatliga stickers..
?

LilaToster

Skulle vara roligt att se bilder. Själv har jag två Hogwarts slott. Nummer 2 har jag använt för att bygga slottet lite större!  ;D

Myko

Jag är inte bara LEGO-nörd, utan Star Trek-nörd också. Håller på med att bygga USS Reliant från andra långfilmen, lutar mot att den blir omkring 140 studs lång när (om) den blir klar. Lär ta ett antal månader och bricklink-beställningar.

Pekblom

Citat från: Myko skrivet 02 januari 2011 kl. 01:34
Jag är inte bara LEGO-nörd, utan Star Trek-nörd också. Håller på med att bygga USS Reliant från andra långfilmen, lutar mot att den blir omkring 140 studs lång när (om) den blir klar. Lär ta ett antal månader och bricklink-beställningar.
nyfiken. alltid spännande med "runda" saker. hur tänker du göra?

Ras 74

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

Citat från: Myko skrivet 02 januari 2011 kl. 01:34Håller på med att bygga USS Reliant från andra långfilmen, lutar mot att den blir omkring 140 studs lång när (om) den blir klar. Lär ta ett antal månader och bricklink-beställningar.

Låter helt klart intressant! Hur långt har du kommit? Några bilder? Ny tråd??
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Myko

Jag har gjort en fjärdedel av ovansidan av tefatsdelen. Själva kanten består av gångjärn och plates, och ovandelen är wedges och skulpterade plates för att få till själva formen. Det visade sig snabbt att jag har alldeles för få vita plates! Tanken var att bygga en prototyp av halva skeppet och sen kopiera det och förfina och optimera, samt lägga till detaljer.

Jag är dock lite orolig för hur det ska gå med hållfastheten och stabiliteten på de pyloner som bär upp motorgondolerna, då jag misstänker att de kommer bli väldigt tunga. Får klura ut nåt skelett i technic som pallar.

Ska knäppa några WIP-bilder när ljuset tillåter.

Stigge72

Citat från: Myko skrivet 03 januari 2011 kl. 18:07
Jag har gjort en fjärdedel av ovansidan av tefatsdelen. Själva kanten består av gångjärn och plates, och ovandelen är wedges och skulpterade plates för att få till själva formen. Det visade sig snabbt att jag har alldeles för få vita plates! Tanken var att bygga en prototyp av halva skeppet och sen kopiera det och förfina och optimera, samt lägga till detaljer.

Jag är dock lite orolig för hur det ska gå med hållfastheten och stabiliteten på de pyloner som bär upp motorgondolerna, då jag misstänker att de kommer bli väldigt tunga. Får klura ut nåt skelett i technic som pallar.

Ska knäppa några WIP-bilder när ljuset tillåter.

Jag är ingen direkt trekkie, men det finns ju google, så man kan se bilder på vad du försöker bygga. ;)

De saker som motorerna sitter på ser väldigt spinkiga ut, tycker jag, så jag skulle försöka göra motorgondolerna så ihåliga som möjligt.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.