Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Magnus den store bygger micropolis

Startat av Magnus den store, 30 december 2016 kl. 01:52

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

Kul microbygge, något för muede att bygga som minne av sitt stora bygge.

Dollarlogo på en printad 6x6 tile kanske

Magnus den store

Citat från: drdoddo skrivet 10 september 2017 kl. 15:06
Nice! Alltid "cleana" bilder och roliga lösningar när man kikar på dina microbyggen :)

Tack, jag försöker lösa besvären så gott det går. Många byggen skrotas för att jag inte hittar någon lösning som jag är nöjd med.

Citat från: Anders67 skrivet 10 september 2017 kl. 15:32
Kul microbygge, något för muede att bygga som minne av sitt stora bygge.

Dollarlogo på en printad 6x6 tile kanske

Det är kanske det enklaste. Jag har funderat på både print, dekal och att bygga något. Det sistnämnda känns dock inte realiserbart i den här skalan.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

BerraBZ

Mycket fint. Självklart ska Palpatine inte ha några växter och grönsaker bredvid sig. Toppen!!

Magnus den store

För nåt halvår sen satt jag med lite billboards till staden och nu har jag gjort slag i saken. Bara fyra stycken hittills, men det är svårt att hitta ett passande tema. Lego-filmerna är givna och Block by Hugo Block är perfekt. Väldigt enkel att Lego-fiera. Nu behöver jag bara bygga passande byggnader à la Times Square som kan husera reklamen.


Hade egentligen velat ha reklamtavlan förskjuten en halv plate ut, men det finns inget utrymme att jobba med. Får helt enkelt inte plats i det huset.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

Jag slängde ihop en till:


Clutchers v. Stackers


Brickney Spears återstår på min lista. Sen har jag slut på idéer.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh


Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 30 september 2017 kl. 14:24
Monsters of Block får man ju inte glömma!

Den skulle sitta som en smäck i Pluppsala i allmänhet och utanför Hardy Nilsson Arena i synnerhet. Jag vet bara inte om jag har kunskapen att göra ett metal-bands billboard rättvisa.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Magnus den store skrivet 01 oktober 2017 kl. 12:27
Citat från: andreaseldh skrivet 30 september 2017 kl. 14:24
Monsters of Block får man ju inte glömma!

Den skulle sitta som en smäck i Pluppsala i allmänhet och utanför Hardy Nilsson Arena i synnerhet. Jag vet bara inte om jag har kunskapen att göra ett metal-bands billboard rättvisa.
Gör den så osmaklig du kan, då kommer du långt.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Magnus den store

Då är det väl dags att lägga till den här pjäsen. Det tog sin lilla stund för den var fruktansvärt tråkig att bygga, men den är klar sedan några månader. Har varit utställd fyra gånger (i olika versioner): Aeroseum i april, 2017; Varberg i november, 2017; Kinna i februari, 2018 och slutligen Huskvarna i april, 2018. Den får leva vidare ett tag till, medan jag sitter med andra byggen. Den var lite besvärlig att fota. Jag var tvungen att köpa en ny bakgrund. Dels var den för stor, dels var det fult med vit skyskrapa mot vit bakgrund.

Sockelbyggnaden byggde jag 5-6 gånger innan jag kände mig nöjd. Till slut hämtade jag inspiration från Göteborgs konstmuseum. Tornet är en tillbyggnad inspirerad av Max Brauns Weiss Tower och Willis Tower i Chicago.

Verklig data
Takhöjd: 1 098 mm
Antennhöjd: 1 270 mm
Antal grille tiles: 2 200 (vita), 4 (dbg)

Mikropolis-data
Takhöjd: 308 m
Antennhöjd: 358 m
Våningar: 67



Album: https://flic.kr/s/aHsmipMg18
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

Den är alldeles fantastisk och underbar! Så otroligt mäktig.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shiftaltcmd

Den drog blickarna til sig i Huskvarna.

Anders67

Super häftigt bygge, När jag såg den live i Huskvarna så ser man hur stort bygget är och med de fyra nivåerna så är det riktigt coolt.

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 22 maj 2018 kl. 19:59
Den är alldeles fantastisk och underbar! Så otroligt mäktig.
Tack!

Citat från: shiftaltcmd skrivet 22 maj 2018 kl. 23:49
Den drog blickarna til sig i Huskvarna.
Anade att den skulle göra det. Det är kul att se barns reaktion.

Citat från: Anders67 skrivet 23 maj 2018 kl. 06:51
Super häftigt bygge, När jag såg den live i Huskvarna så ser man hur stort bygget är och med de fyra nivåerna så är det riktigt coolt.
Tack! Jag tror man måste bryta upp det lite. Ju större pjäs, desto viktigare är det.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

När vi satte ett fast djup på Pluppsala gav det en möjlighet att frångå standarden. Jag valde att bryta upp staden med en kulle med två tunnlar (en i sektion). De flesta av byggnaderna hade jag sen tidigare. För första gången på länge har jag även byggt med Duplo, då jag använt en bullform som tak på ett litet kafé.



Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Stigge72

Citat från: Magnus den store skrivet 24 maj 2018 kl. 00:43
När vi satte ett fast djup på Pluppsala gav det en möjlighet att frångå standarden. Jag valde att bryta upp staden med en kulle med två tunnlar (en i sektion). De flesta av byggnaderna hade jag sen tidigare. För första gången på länge har jag även byggt med Duplo, då jag använt en bullform som tak på ett litet kafé.
Mycket kul att titta på bland dina hus. För att  nämna något som inte nämnts här än, så Har ju TARDIS kommit med också, även om den inte är riktigt så stor... (på utsidan) ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.