Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad gjorde du för ditt LEGO idag?

Startat av Cyklisten, 19 november 2014 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

I år har jag varit lite proaktiv och utökat förvaringen med 0,6 m³. Cirka 20 Biltema-påsar från 2018. Tyvärr blir det nog som vanligt att befintliga sortimentskåp, lådor, fack m.m ändå kommer svämmas över.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Emma

#301
Citat från: Bokeslundsparken skrivet 29 augusti 2019 kl. 20:26
Köpt ny låda och sorterat alla växtbitar. Bara de gamla träden som inte fick plats. Riktigt nöjd!


Skönt med lite ordning i växtriket!

Magnusengstrom

Citat från: andreaseldh skrivet 28 maj 2019 kl. 21:43
Bröt loss en täckbräda ovanför garderoben, vilket frigjorde ett bra utrymme för oöppnade askar.

Förstår inte varför det görs så, bygg garderoben ända upp istället.

Eller som vi har det i köket, har bräda ovanför skåpen, har det även ovanför garderoberna.

Nextuz

Färgsorterade lite :p

Emma

Jag investerade i 4 nya sortementhurtsar. Jag har levlat från zip till sortementfack på 1×2 brick, 1×3 plate och 2×3 plate. Det är orimligt många färger på bitarna. Men det är bra förstås. Det blir väldigt märkbart när varje färg får en egen låda, istället för att ha varje färg i egen zip i samma (större) låda. Vit, lbg, sand blue, dbg, svart. Tan, dark tan, mdf, dkor, brun, dark brown, dark red. Sand green, oliv, dark green, vanlig grön, bright green. Jisses, och det är bara de färgerna som jag väljer att sortera. De jag använder mer frekvent. Sen finns ju en uppsjö andra färger.... Hur är det möjligt att jag ändå saknar vissa färger ibland.

andreaseldh

Att tvätta sina bitar i tvättpåse är ju verkligen praktiskt!


PA170767 by Andreas Eldh, on Flickr

Spontanfrågesport: Vad blir det när jag sätter ihop bitarna igen?

ingels

Citat från: andreaseldh skrivet 17 oktober 2019 kl. 21:13
Att tvätta sina bitar i tvättpåse är ju verkligen praktiskt!


PA170767 by Andreas Eldh, on Flickr

Spontanfrågesport: Vad blir det när jag sätter ihop bitarna igen?

Plats för ren disk i diskstället
Min Legostad "Los Ingeles" kan ni läsa om i forumtrådenSwebrick.se

Mitt Lego byggande finns till vis del på Flickr

andreaseldh

Citat från: ingels skrivet 19 oktober 2019 kl. 09:13
Plats för ren disk i diskstället

Ja det stämmer ju i och för sig, men jag tänkte närmast på vad jag bygger av bitarna. Ledtråd: en känd byggnad i mikro-skala.

Godtfred



Gurra

Satte upp legot på hyllor idag. Lego-rummet börjar ta form.

Emma

Jag är i Stockholm för att hämta hem mitt och Stejs lego som blivit kvar sen Lego World. Jag har två brickboxar och två feta set att parta upp när jag kommer hem imorgon.

Jag har fått lite försynta pikar från sambon. Sambon undrar om jag är medveten om att det är ETT rum och ETT förråd som gäller för hobbyn. Jodå, det är jag, förklarar jag. Och tillägger att kartongerna med serenity, och nu snart även Stejs månraket, bara är tillfällig förvaring. På, hrm, oviss, hrm, tid. Eller ja, månraketen far väl norröver efter årsskiftet. Tillsammans med wip-hogwarts. Äntligen kommer jag se golvet i mitt legorum!!

Kwagge

Citat från: Emma skrivet 30 november 2019 kl. 22:00
Jag är i Stockholm för att hämta hem mitt och Stejs lego som blivit kvar sen Lego World. Jag har två brickboxar och två feta set att parta upp när jag kommer hem imorgon.

Jag har fått lite försynta pikar från sambon. Sambon undrar om jag är medveten om att det är ETT rum och ETT förråd som gäller för hobbyn. Jodå, det är jag, förklarar jag. Och tillägger att kartongerna med serenity, och nu snart även Stejs månraket, bara är tillfällig förvaring. På, hrm, oviss, hrm, tid. Eller ja, månraketen far väl norröver efter årsskiftet. Tillsammans med wip-hogwarts. Äntligen kommer jag se golvet i mitt legorum!!

Om en norrbagge hjälper till så kanske månraketen tar mindre plats  ;D

ColA

Citat från: Kwagge skrivet 01 december 2019 kl. 01:34
Citat från: Emma skrivet 30 november 2019 kl. 22:00
Jag är i Stockholm för att hämta hem mitt och Stejs lego som blivit kvar sen Lego World. Jag har två brickboxar och två feta set att parta upp när jag kommer hem imorgon.

Jag har fått lite försynta pikar från sambon. Sambon undrar om jag är medveten om att det är ETT rum och ETT förråd som gäller för hobbyn. Jodå, det är jag, förklarar jag. Och tillägger att kartongerna med serenity, och nu snart även Stejs månraket, bara är tillfällig förvaring. På, hrm, oviss, hrm, tid. Eller ja, månraketen far väl norröver efter årsskiftet. Tillsammans med wip-hogwarts. Äntligen kommer jag se golvet i mitt legorum!!

Om en norrbagge hjälper till så kanske månraketen tar mindre plats  ;D

Elakt 😂

Emma

Att gå upp på föräldrarnas vind är spännande, varje gång tror jag att jag tömt den på mina grejjer. Och varje gång får jag höra att jag har saker på vinden som jag ska kolla på ifall jag vill spara. Idag hittade jag detta!!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.