Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

TheFritz

Citat från: Roger Brickjet skrivet 12 juli 2012 kl. 14:44
Tack för tipset, TheFritz! Första riddarna sedan mitt stora gula :)
Härligt! Hade jag bott i krokarna hade jag köpt det direkt! Var riktigt bra pris, bättre det går till någon på forumet!

sandpeople

8053  500:-
8258 900:-
4841 450:-
Toys r us sundsvall

Skafte

Citat från: Gray skrivet 08 juli 2012 kl. 19:34

De sålde även Ultimate Build Francesco för 100:- (349:- ord. pris) så det är ju ett rejält klipp om man är intresserad av den.

Det var samma på Maxi i Visby nu, den har kostat 149 ett tag. Sitter och bygger med treåringen nu! Inte så bra klipp som man kan tro, det är bara knappt 200 bitar...

Roger Brickjet

Citat från: TheFritz skrivet 12 juli 2012 kl. 15:18
Citat från: Roger Brickjet skrivet 12 juli 2012 kl. 14:44
Tack för tipset, TheFritz! Första riddarna sedan mitt stora gula :)
Härligt! Hade jag bott i krokarna hade jag köpt det direkt! Var riktigt bra pris, bättre det går till någon på forumet!
Ja, tack igen! Det var lite dammigt på sina ställen men helt och fint så det var riktigt prisvärt.

boba johan

Jättekul i lund har rea på allt lego i helgen. 20 % t.o.m 15/7. De är väl inte billigast från början men hyfsat utbud

sandpeople

Pharaos quest pyramid 550:-
Ninjago dödskallebil. 350:-

Toys r us sundsvall

De set som fanns igår (min förra post) är slut

insurrection

Citat från: boba johan skrivet 13 juli 2012 kl. 12:53
Jättekul i lund har rea på allt lego i helgen. 20 % t.o.m 15/7. De är väl inte billigast från början men hyfsat utbud
Även collectible minifigs?

lindyhep

Som rapporterats ovan så har Ica Maxi en del på rea. Det skiljer åt mellan olika affärer.
Jag har hunnit med att besöka Södertälje och Botkyrka ikväll. Mora besökte vi tidigare i veckan.
(Sorry om jag är för lat för att leta reda på setnummer jag jag inte kan.) Noterar de priser jag minns.

Botkyrka, S-tälje och Mora
Ewok attack - 175
City-ambulans - 125
City-lastbil med tipp - 125
Star Wars Republic Swamp Speeder - 350
Francesco Ultimate Build - 100

S-tälje och Botkyrka
Heroica Nathuz - 125 tror jag
Draida - 100
Waldurk - 125
Race 300 - 125 (tror det var på båda ställena)
Champion - 125
Kingdoms Prison Carriage Rescue - 75

Mora
City sopbil - 125 (men det fanns nog bara en kvar)

Botkyrka
3860 Heroica Fortaan - 100 kr (fanns nog runt 15-20 st)

Ja, en del till fanns det men minnet sviker. Alla var märkta med att priset var nedsatt men jag säger inte att alla hade bra priser ;)
Vill man ha Ewok attacken till det priset rekommenderar jag Botkyrka för de hade nog runt 100 st.

Södertälje tog fortfarande 19,90 för sina Minifig series 3.

Skafte

Ja nu när man fått ihop Ultimate Build Francesco så undrar man ju lite över de två andra...

Är det någon som någonstans sett Ultimate Build Lightning McQueen och/eller Ultimate Build Mater till bra pris? En BL-butik i Tjeckien tror jag det var har båda rätt billigt, men då vet man ju inte exakt hur det blir med fraktkostnaden...

Carl T

Citat från: boba johan skrivet 13 juli 2012 kl. 12:53
Jättekul i lund har rea på allt lego i helgen. 20 % t.o.m 15/7. De är väl inte billigast från början men hyfsat utbud

Äsch, just när jag är bortrest. Inte för att jag tänkt köpa något, men ändå. Tack för tipset i alla fall. :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

boba johan

Citat från: insurrection skrivet 13 juli 2012 kl. 17:19
Citat från: boba johan skrivet 13 juli 2012 kl. 12:53
Jättekul i lund har rea på allt lego i helgen. 20 % t.o.m 15/7. De är väl inte billigast från början men hyfsat utbud
Även collectible minifigs?
Vet inte om de har det i sitt sortiment men som jag tolkade det vardet 20% på allt lego

insurrection

Citat från: boba johan skrivet 14 juli 2012 kl. 13:34
Citat från: insurrection skrivet 13 juli 2012 kl. 17:19
Citat från: boba johan skrivet 13 juli 2012 kl. 12:53
Jättekul i lund har rea på allt lego i helgen. 20 % t.o.m 15/7. De är väl inte billigast från början men hyfsat utbud
Även collectible minifigs?
Vet inte om de har det i sitt sortiment men som jag tolkade det vardet 20% på allt lego
Det har dom alltid haft förut iaf, skulle förvåna mig mycket om de sålt slut på alla påsar nu (de har haft series 3 liggande jättelänge nu t.ex.).

Johan J

#1317
EDIT: någon hade flyttat runt skyltarna

Helsingborg, ICA Maxi Regementsvägen, lite reor, nu ikväll:

Undercover cruiser, 200 kr, gott om dem.

Lastbil, 125 kr, rätt så många.

Champion Spel, 100 eller 125 kr, några.

Macks team truck, 300 kr, tre-fyra stycken.

Även ett Ninjago jag inte minns, sorry.


Leklust Helsingborg:
Knights vindmölla, 400 kr, 3-4 st

LEGO är skoj.

shiftaltcmd


Pekblom

Citat från: shiftaltcmd skrivet 16 juli 2012 kl. 19:16
NK 40% på Millenium Falcon
40% på vad?
Håller de S@H pris på den blir det 1140 ? bra pris :), kul modell . :D
något annat de rear?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.