Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Record

Citat från: Gray skrivet 24 februari 2012 kl. 17:00
Tips för er i Sundsvall med omnejd:

Barnens Hus i Birsta kommer att ha halva priset på Atlantis, Toy Story, Prince of Persia och World Racers (plus ett från Cars, Big Bentley-setten) med officiell början i morgon. Dock gick det utmärkt för mig att få 50% redan idag när jag var till kassan och frågade om det var rea på gång och om jag skulle vara tvungen att komma tillbaka i morgon. Blev en del Atlantis-set för egen del (8061, 8075, 8077). Rätt schysst att kunna stå där i lugn och ro utan en kotte i närheten. Synd att dom inte hade några av de största Atlantis-setten bara, och att dom fortfarande kör på med Kingdoms och Pharaoh's Quest till fullt pris.

Det var en hel del olika set från ovannämnda teman så om det är intressant så är det bara att hoppa in i bilen och rusa dit innan dom stänger idag (kl. 19).. Det stod dock ingen skylt om rea när jag var där så det kanske är bäst att spela lite dum och fråga snällt i kassan först.

Ytterligare tips är att Coop Forum (även det i Sundsvall/Birsta) i det tystaste sänkt till halva priset på en del äldre och utgående set. Fanns ingen skylt eller någon särskild hylla, men kollade man på prislappen och vet var ordinarie pris är så kan man se vad som var på rea. Det fanns några Kingdoms-set (t.ex. Blacksmith Attack 65:-, Outpost Attack 125:-), några enstaka Atlantis-set (som troligen är billigare hos Barnens Hus) och så vidare. Av intresse kan vara 7749 Echo Base för 175:-, 4181 Isla de la Muerta för 99:- och 7288 Mobile Police Unit för 199:-. Fanns säkert fler på rea också, men lite svårt att veta om man inte hade koll på tidigare priser.

Oj det är riktigt köpläge, synd att man har en bit dit. Om nån skulle råka vara dit och har lust att köpa ut, så skulle några ex av för 99;- vara intressant som part pack.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Gray

Citat från: Record skrivet 24 februari 2012 kl. 17:36Oj det är riktigt köpläge, synd att man har en bit dit. Om nån skulle råka vara dit och har lust att köpa ut, så skulle några ex av för 99;- vara intressant som part pack.

Såg ingen 4192 på Coop Forum, tyvärr. Jag tror 4181 var det enda POTC-settet dom hade, faktiskt.

Record

Citat från: Gray skrivet 24 februari 2012 kl. 18:52
Citat från: Record skrivet 24 februari 2012 kl. 17:36Oj det är riktigt köpläge, synd att man har en bit dit. Om nån skulle råka vara dit och har lust att köpa ut, så skulle några ex av för 99;- vara intressant som part pack.

Såg ingen 4192 på Coop Forum, tyvärr. Jag tror 4181 var det enda POTC-settet dom hade, faktiskt.


Okej, det var synd, "skit" :(
Friskt satsat, hälften vunnet..

studbringer

#1158
50% på allt i en butik här i Borås :P dock endast mellan 24-26:e Februari... gäller bara till söndag således!

Kan langa mot en avgift och skicka över hela Sverige för endast 55:- oavsett hur mycket du handlar ;)

Fråga via PM vad som finns, håller på å redigerar bilder på deras sortiment tagna med skakig kamera (ej smartfåån) så editerar strax in dom :D

Postar här för det är mer en förmedling än ren försäljning så hoppas medlemmar/moderatorer har överseende denna gång

OBS! Ej exklusiva, Ej Technic... letade men kunde inte finna ;)

Bilder:
Härlig syn som möter en... HALLELUJA! ;D


Svårt å ta bra bilder... hoppas ni känner igen seten ändå:


Pirates of the Carribean har dom en hel del... dock ej skeppen:


Millenium Falcon och City Polishuset... 50% på dom priserna slår väl det mesta ? :P


Mer Star Wars... dock inga 2012:or !!! :(


Dom flesta spelen... tror jag


Dom flesta UFO Abduction seten och den härliga strandvillan, log cabin har dom oxå :)


Ninjago Dojo... bra partspack ?! alltså halva det priset ;)


Byggplattor, gröna och blåa gillar vi!


Kingdoms, inte mycket men Riddarnas Uppgörelse för styft 40:- dör vi ju inte av


Minfig serie 5 vad det enda jag kunde se... men 13:-/st :D


Lunchlåda och termos ?! Vad hittar dom på härnäst :o


Det va vad jag såg, hade inte varit lätt å hålla allt det i huvudet... :) köpte 1kg blandfärs för 59,95 och en 7965 Millennium Falcon för 924,50:- kändes väääldigt konstigt... men kändes ändå skönt att ha passerat tröskeln :D

Harry Coma

Oj... *skakar av glädje*

Men.. Frugan vile ju åka till Ikea imorrn... Hmmm..
Vad göra?

;D

Skrytsson

Studbringer: Har de Minifigures Serie 6?  :)

studbringer

Citat från: Harry Coma skrivet 25 februari 2012 kl. 01:23
Oj... *skakar av glädje*

Men.. Frugan vile ju åka till Ikea imorrn... Hmmm..
Vad göra?

;D

Jag hade ju satt Frugan i bollhavet å åkt iväg några timmar... ;) :) 


Peewit

Jag var där nyss och det mesta fanns kvar bortsett från 5771 vad Jag kunde se.

Studbringer: glöm mitt pm. En lite noggrannare koll på bilderna avslöjade vilken affär det var.

Record

Vet ni vad dom tar för . svårt att se på bilden, men anar att det står 289, men hoppas det står 209 :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

studbringer

Citat från: Record skrivet 25 februari 2012 kl. 14:06
Vet ni vad dom tar för . svårt att se på bilden, men anar att det står 289, men hoppas det står 209 :)

Ska dit snart så jag kollar åt dig ;), det va lite nervöst å dra fram en stor kamera mitt i butiken med allt folk runtomkring... därav skakiga bilder ;) hur hade det sett ut å dra fram värsta tripoden å rigga ljus å grejjer tror ni :D haha

Men vad jag kunde se så var det standardpriser och sen 50% på det, tex 1899:- för Millennium Falcon (~1300 nätpris ?) men med rabatten blev det helt plötsligt bra mycket billigare än nätet :) wohoo

Harry Coma

Vilken butik är det..?

Nu ligger halva familjen sjuk, så det blir nog imorrn, om alls..  :-\

Peewit

Citat från: Harry Coma skrivet 25 februari 2012 kl. 15:10
Vilken butik är det..?

Nu ligger halva familjen sjuk, så det blir nog imorrn, om alls..  :-\

City gross i Borås.

Harry Coma


Gray

Franska Amazon säljer Pet Shop för €119 (blir ca €135 med frakt/skatt, ca 1200:-).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.