Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Citat från: SuperMario skrivet 15 december 2009 kl. 12:37
8154 (innehåll) för 400 kr och

8294 (innehåll) för 525 kr är väldigt bra. Många trevliga bitar (och klistermärken) till lågt pris...  :P

Men såklart är smaken som...  ;D

Så missade man 8154... >:(

Sirre

Asch, var också sugen på en 8154...  :(

Tommy_la

Citat från: SuperMario skrivet 15 december 2009 kl. 13:22
Kommer man inte ihåg vad man har för set/bitar är det tecken på FÖR mycket LEGO... ;D

Man har tappat räkningen helt enkelt. :P ;)


Hur många set/bitar har du? :P
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Stigge72

Jag läste de första sidorna i den här tråden (från slutet av september) och funderar över om det finns något billig och bra affär i Eskilstuna (om man nu skulle få en liten stund över den 9:e).
Eller kanske någon i Uppsala kan köpa ett eller ett par hg blandat "guld"... detaljer kan diskuteras privat.

AndersI

Barnens Hus i Eskilstuna har ganska stort sortiment, och är inte dyrare än de andra affärerna i stan, snarare billigare (även om de backade på att ge extra-rabatt förra träffen när vi drällde in en massa LEGO-sugna individer...). Ligger inte alltför långt hemifrån mig, men ganska långt från träfflokalen (ej gångavstånd).

I övrigt finns BR (med ganska dåligt sortiment) och Lasses Leksaker (dyra, finns de kvar? Har inte tittat på evigheter) i centrala stan, Coop Forum (dåligt sort.) i en utkant och ICA Maxi (stort sort.) i en annan.

Rätta mig gärna om jag missat nåt.

Kwagge

Någon som vet hur priserna är på Ullared?

Jag har ALDRIG varit där.. men man kan ju göra undantag ibland... Fast tanten får stanna hemma om man åker... :P

P0ntus

Har varit dit 2 gånger i år och de håller överlag låga priser (t ex. Battlepacks för 109:-). Problemet är att de säljer så mycket Lego att det kan vara riktigt dåligt utbud och senast jag var dit såg det ut som en tornado dragit fram med enstaka set och i övrigt tomma hyllor   >:(

Kommer inte ihåg varifrån, men jag har hört att de håller på att bygga om leksaksavdelningen och bl a planerar att utöka sitt Lego-sortiment rejält :D

Tobbe Arnesson

Jag har köpt massor på Ge-Kås i Ullared, antingen när jag varit där själv eller när någon jag känner varit där.

Brukar vara ungefär halva priset och en del fynd. Omöjligt att veta på förhand dock...
Blogg: Robotkampen

Sirre

För de Star Wars-intresserade finns 8014 Clone Walker Battle Pack för 99kr på www.lekmer.se (ord. pris 150kr). Ovanligt billigt för att vara Lekmer (som i övrigt har normalhöga priser), så passa på om ni vill ha lite fler kloner i samlingen. ;)

(Jag beställde tre stycken och fick hem dem idag, två dagar efter. Finfint!)


Det verkar vara lite ont om Lego-tips nu efter juletiden, ingen som har hittat lite trevliga prissänkningar på sistone? :)

Pumpe

Vet inte om det är någon här från Östersund men Barnens hus har extrapris på kranbilen
http://shop.lego.com/ByTheme/Product.aspx?p=8258&cn=57&d=70
Och deras ordinarie pris ligger lite lägre än S@H

Men jag hittade
http://shop.lego.com/Product/?p=8294
För 455kr på Ica Maxi och kännde mig därför lite tvungen att köpa den.

Tobbe Arnesson

Citat från: Pumpe skrivet 03 januari 2010 kl. 10:03Men jag hittade
http://shop.lego.com/Product/?p=8294
För 455kr på Ica Maxi och kännde mig därför lite tvungen att köpa den.

Ajdå, nu måste jag ju kika in på Ica Maxi nästa gång jag passerar en sådan butik. :D
Blogg: Robotkampen

Merkurius

Någon som vet hur det ser ut på LEGO-shoppen på Freeport i Kungsbacka?
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

tellblom

GAnska tomt, vi var där i mellandagarna och det var inte mycket där. Billigare på Maxi

/Martin

MLarsson


Själv jobbar ju centralt i den kungliga huvudstaden, vilket betyder att jag med lätthet kan svänga in på NK då och då. Just nu är det 40% på en del utvalda LEGO set.
Själv stog jag å fingrade på 8145 Ferrari 599 GTB. Fanns även en del större SW och CITY set för den som är intrersserad (hittade inget set jag ville ha tillräckligt mycket, för att minska kontosaldot så här i Januari).

Etzel

Jag skaffade 7682 Shanghai-jakten idag på BR i Uppsala för halva priset, 224,50:- Tyvärr tror jag att det var det sista settet så det här inlägget är mer för att skryta om mitt fynd än för att tipsa andra  ;D

(det var väldigt utplockat i legohyllan i övrigt - mest PM och City inkl. några nyheter )

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.