Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Peewit

coop backaplan i gbg rear ut lite gamla set. Det enda som som var riktigt mycket nedsatt var toy story-army men som kostade 79 eller nått sånt...

Ras 74

Toy Shop på Freeport i Kungsbacka som alltid ligger 15 % (ca) under rekommenderade
priser har 30 % REA på sitt tidigare pris på följande set:

Prince of Persia

Toy Story

Harry Potter

Riktigt mycket LEGO inne just nu.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Skrytsson

Citat från: Ras 74 skrivet 10 februari 2011 kl. 12:13
Toy Shop på Freeport i Kungsbacka som alltid ligger 15 % (ca) under rekommenderade
priser har 30 % REA på sitt tidigare pris på följande set:

Prince of Persia

Toy Story

Harry Potter

Riktigt mycket LEGO inne just nu.

40 % rea på BR-priserna, borde det innebära. Hur mycket kostar t ex 4842 Hogwarts? 900 kr?

Ras 74

Ingen aning.
Är inte där mer, och kommer inte åka dit på ett tag igen.
Ring och kolla är mitt tips.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

micke

Citat från: Skrytsson skrivet 10 februari 2011 kl. 12:33
Citat från: Ras 74 skrivet 10 februari 2011 kl. 12:13
Toy Shop på Freeport i Kungsbacka som alltid ligger 15 % (ca) under rekommenderade
priser har 30 % REA på sitt tidigare pris på följande set:

Prince of Persia

Toy Story

Harry Potter

Riktigt mycket LEGO inne just nu.

40 % rea på BR-priserna, borde det innebära. Hur mycket kostar t ex 4842 Hogwarts? 900 kr?

Det är väl typiskt när man inte är hemma så rear dem ut en massa set
Nåja,  får väl nöja mig med vad som finns här i USA
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Kreufeldt

Citat från: Skrytsson skrivet 10 februari 2011 kl. 12:33
Citat från: Ras 74 skrivet 10 februari 2011 kl. 12:13
Toy Shop på Freeport i Kungsbacka som alltid ligger 15 % (ca) under rekommenderade
priser har 30 % REA på sitt tidigare pris på följande set:

Prince of Persia

Toy Story

Harry Potter

Riktigt mycket LEGO inne just nu.

40 % rea på BR-priserna, borde det innebära. Hur mycket kostar t ex 4842 Hogwarts? 900 kr?
Med tanke på att det kostar £82.39 hos Amazon uk så skulle jag nog ta den ändå...

Skrytsson

Citat från: Kreufeldt skrivet 10 februari 2011 kl. 15:23
Citat från: Skrytsson skrivet 10 februari 2011 kl. 12:33
Citat från: Ras 74 skrivet 10 februari 2011 kl. 12:13
Toy Shop på Freeport i Kungsbacka som alltid ligger 15 % (ca) under rekommenderade
priser har 30 % REA på sitt tidigare pris på följande set:

Prince of Persia

Toy Story

Harry Potter

Riktigt mycket LEGO inne just nu.

40 % rea på BR-priserna, borde det innebära. Hur mycket kostar t ex 4842 Hogwarts? 900 kr?
Med tanke på att det kostar £82.39 hos Amazon uk så skulle jag nog ta den ändå...

Jupp. Ville bara få en uppfattning av prisnivån.

Ras 74

Men det är ungefär vad du räknade på med 40 % från rek pris från LEGO.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Vet inte om detta är en gammal nyhet, men jag hittade Fire Brigade 10197 på Barnens Hus, Göteborg idag. http://www.brickset.com/detail/?Set=10197-1

Tydligen är de en av få butiker i landet som har fått in ett Exclusive set. Det verkar vara ett prov från LEGO att undersöka marknadsintresset.

Priset var 1 695 spänn tror jag, så det är ju i alla fall billigare än Shop@Home, plus att man slipper frakten.

insurrection

#580
Citat från: Superkalle skrivet 13 februari 2011 kl. 14:02
Vet inte om detta är en gammal nyhet, men jag hittade Fire Brigade 10197 på Barnens Hus, Göteborg idag. http://www.brickset.com/detail/?Set=10197-1

Tydligen är de en av få butiker i landet som har fått in ett Exclusive set. Det verkar vara ett prov från LEGO att undersöka marknadsintresset.

Priset var 1 695 spänn tror jag, så det är ju i alla fall billigare än Shop@Home, plus att man slipper frakten.
Butiker som jag hittat (med sökfunktionen) att folk rapporterat har Fire Brigade tidigare:
- LITEN blir STOR
- HB adventure
- Jättekul i Lund
- Barnens Hus i Nacka
- Sagoland i Linköping
- Lekplaneten i Solna

Silence101

Citat från: insurrection skrivet 13 februari 2011 kl. 16:17
Citat från: Superkalle skrivet 13 februari 2011 kl. 14:02
Vet inte om detta är en gammal nyhet, men jag hittade Fire Brigade 10197 på Barnens Hus, Göteborg idag. http://www.brickset.com/detail/?Set=10197-1

Tydligen är de en av få butiker i landet som har fått in ett Exclusive set. Det verkar vara ett prov från LEGO att undersöka marknadsintresset.

Priset var 1 695 spänn tror jag, så det är ju i alla fall billigare än Shop@Home, plus att man slipper frakten.
Butiker som jag hittat (med sökfunktionen) att folk rapporterat har Fire Brigade tidigare:
- LITEN blir STOR
- HB adventure
- Jättekul i Lund
- Barnens Hus i Nacka
- Sagoland i Linköping
- Lekplaneten i Solna

Även
EKO i Fjälkinge har den för 1695:-
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Silence101

ICA Maxi i Kalmar säljer också ut Toy Story

7591 Construct-a-Zurg  49:-

7592 Construct-a-Buzz  74.95:-

7593 Buzz's Star Command Spaceship  249:-
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

NielsG

Citat från: Silence101 skrivet 13 februari 2011 kl. 19:44
Citat från: insurrection skrivet 13 februari 2011 kl. 16:17
Citat från: Superkalle skrivet 13 februari 2011 kl. 14:02
Vet inte om detta är en gammal nyhet, men jag hittade Fire Brigade 10197 på Barnens Hus, Göteborg idag. http://www.brickset.com/detail/?Set=10197-1

Tydligen är de en av få butiker i landet som har fått in ett Exclusive set. Det verkar vara ett prov från LEGO att undersöka marknadsintresset.

Priset var 1 695 spänn tror jag, så det är ju i alla fall billigare än Shop@Home, plus att man slipper frakten.
Butiker som jag hittat (med sökfunktionen) att folk rapporterat har Fire Brigade tidigare:
- LITEN blir STOR
- HB adventure
- Jättekul i Lund
- Barnens Hus i Nacka
- Sagoland i Linköping
- Lekplaneten i Solna

Även
EKO i Fjälkinge har den för 1695:-

og Lekit i Bromma Blocks (havde vel 15 sæt, da jeg kiggede forbi idag)

AndersI

LEGO S&H rear Lamborghini Polizia - http://shop.lego.com/Product/?p=8214

384:- i stället för 549:-, kanske inte jättebra, men billigare än från början i alla fall, och billigare än den går att få ny på Bricklink.

De levererar inte än, så risken finns att det inte blir så många till försäljning...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.