Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Citat från: Clarmo skrivet 23 januari 2019 kl. 16:05
Bla 10 st 91405 (5 i tan och 5 i lbg), lite tryckta tiles och torsos från , några 32607 i orange samt lite annat smått och gott från nya set.

Jaha, det råkade bli en andra beställning. Missade visst bitar från , och . Är det något mer som jag glömt?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Kwagge

#6601
Fick hem mitt set idag. Köpte det bara för de 5 guldkronorna 39262 som finns i setet samt mam MÅSTE ju ha en 96874 i Dark Turquoise  :P

Clarmo


mortil

Skulle köpt massa paneler från BaP men dom hade ökat i pris där.

vände mig till en BL butik jag brukar köpa från.  bra pris. 
Tjötade med en kille i USA som bygger mycket. och  han drog till med en riktigt go deal. så förhoppningsvis så har jag alla bitar jag behöver till min kran nu för det blev mycket.. väldigt mycket.  300ish paneler ca 600 15 långa liftarms  och sen en massa blandat av andra storlekar.
1500 blå 3L pins och 2000 svarta 2L pins.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Boathill

Citat från: mortil skrivet 24 januari 2019 kl. 09:05
Skulle köpt massa paneler från BaP men dom hade ökat i pris där.

vände mig till en BL butik jag brukar köpa från.  bra pris. 
Tjötade med en kille i USA som bygger mycket. och  han drog till med en riktigt go deal. så förhoppningsvis så har jag alla bitar jag behöver till min kran nu för det blev mycket.. väldigt mycket.  300ish paneler ca 600 15 långa liftarms  och sen en massa blandat av andra storlekar.
1500 blå 3L pins och 2000 svarta 2L pins.

Naaajs! :) Har inte djupdykt i paneler men är gult en av de billigare färgerna på BL?

mortil

Citat från: Boathill skrivet 24 januari 2019 kl. 09:17
Citat från: mortil skrivet 24 januari 2019 kl. 09:05
Skulle köpt massa paneler från BaP men dom hade ökat i pris där.

vände mig till en BL butik jag brukar köpa från.  bra pris. 
Tjötade med en kille i USA som bygger mycket. och  han drog till med en riktigt go deal. så förhoppningsvis så har jag alla bitar jag behöver till min kran nu för det blev mycket.. väldigt mycket.  300ish paneler ca 600 15 långa liftarms  och sen en massa blandat av andra storlekar.
1500 blå 3L pins och 2000 svarta 2L pins.

Naaajs! :) Har inte djupdykt i paneler men är gult en av de billigare färgerna på BL?

Inte på paneler. 
Därför blir benen i Ljusgrått och överdelen i mestadels gult.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andreaseldh

Hoppas jag är ursäktad off topic, vad köpte jag för BRIO idag:


P1250587 by Andreas Eldh, on Flickr

ColA

Gått och sugit på karamellen bra länge men till slut bara hände det och nu är han hemma 😄

Skafte

Citat från: ColA_30 skrivet 13 mars 2019 kl. 11:33
Gått och sugit på karamellen bra länge men till slut bara hände det och nu är han hemma 😄

Varifrån? Jag fick krypa till eBay för att hitta en för några år sedan.

ColA

Citat från: Skafte skrivet 13 mars 2019 kl. 12:09
Citat från: ColA_30 skrivet 13 mars 2019 kl. 11:33
Gått och sugit på karamellen bra länge men till slut bara hände det och nu är han hemma 😄

Varifrån? Jag fick krypa till eBay för att hitta en för några år sedan.

Jag köpte på BL från Nya Zeeland ironiskt nog :)

Magnus den store

Det blev ett Flinstones-set idag. Fick en , 1968 Ford Mustang Fastback på köpet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mortil

na na na na na na na na na na na na na na na na naaa BRICKLIIIINK

(sjungs med gamla Batman introt)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andreaseldh

Jag borde kanske renovera mekaniken till Musikmaskinen (den fungerade ju som bekant inte i Huskvarna) men det är ju mycket roligare att köpa nya figurer att befolka den med. Så dagens frågesport får bli: Vilka tre set köpte jag idag?


P3170592 by Andreas Eldh, on Flickr

BrickMe

Om jag inte misstar mig så är det nog , & . Köpte själv dubbla uppsättningar av dem då det fanns lite smått och gott i de kartongerna  :)

andreaseldh

Citat från: BrickMe skrivet 17 mars 2019 kl. 20:02
Om jag inte misstar mig så är det nog , & . Köpte själv dubbla uppsättningar av dem då det fanns lite smått och gott i de kartongerna  :)

och är rätt, men Sweet Mayhem kommer från ett annan set.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.