[MOC] Filmprojektor, långfilm typ minifig storlek (Digital rendering)

Startat av JonKlarstrom, 11 januari 2020 kl. 14:15

Föregående ämne - Nästa ämne

JonKlarstrom

Hej,

Satt med och biten 4185 och tänkte den såg ut som en projektorrulle. Men i den storleken tänkte jag en stor rulle, egentligen så stor att man kör liggande rullar på bord men tänkte ändå traditionell projektor.

Så tänkte att jag skulle börja bygga den, men tänkte sen jag också måste lära mig hantera Studio och bygga virtuellt. Sagt och gjort så satte jag igång.

Tror nästan det tog lika lång tid att leta bitar och klura digitalt som det hade gjort att slita fram allt lego och börja leta och fnula. Men den stora skillnaden att jag slipper städa undan, ty jag har ju inte något arbetsrum eller någon arbetsyta.

Saker jag inte fick med, var ett ytterligare hjul för att hålla ner en gummisnodd som jag fantiserade skulle agera film. Och det är lite klurigt hur man ska tänka med en evighetsloop istället för en rulle, men få det att se ut som en rulle.

Sen lyckades jag inte belysa renderingen ovanifrån så man skulle se "lampan" genom objektivet. Ty jag tror baske mig det är i nivå med varandra.

Ytterligare önskan som jag inte orkade klura runt mer än, det vore bra, är att öppna för att komma åt och montera film. Alltså sidodörr/lucka av något slag.

Men, jag är ny på både Studio och CAD så jag har mycket kvar att lära.

Är inte ett dugg fyndig idag.

Emma

Bra användning av "filmrulle-biten" som jag från och med nu kommer kalla den.

byStfn

Den här hade jag missat! Fint och nostalgiskt!

(Bra att månadens MOC är tillbaka så jag kan kika in alla fina byggen som jag missat :) )

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.