Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Citat från: Jesperallen skrivet 24 mars 2012 kl. 09:17

Själv började med fjärde och sista våningen på ett större torn idag, trapptornet bredvid ska upp ytterligare en våning efter det.

Tack för att du finns och ibland påminner oss dödliga att det finns någon med större projekt än oss!

monoton

4434 inköpt och modifierad igår, han inte lägga upp :)




sonens robotar

mechamike

Flyttade ut de minimalistiska figurerna till en egen tråd.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=3283.0
Mvh Swebrick Moderator Team

?

Skafte

Jag bytte ut de 16 kikarna 30162 på min ISD från light gray till light bluish gray. Av någon anledning var de de enda delarna i gammelgrått i setet när jag köpte det 2006. Äntligen hade en BL-butik tillräckligt många...

Etzel

Jag har byggt på mitt bidrag till Eurobricks Archtecture-tävling och upptäckt att jag saknade en del tiles för att kunna färdigställa det. Hoppas BL-ordern hinner fram i tid. :P

lindyhep

Idag tog jag fram i lunchrummet och byggde ihop. Båda mina kollegor som var där under tiden utbrast - "men, är inte det där till dina barn?" och frågade vad 5-12 på förpackningen egentligen betydde när det nu var jag som byggde.
Svaret blev att det är MITT, bara MITT, barnen kan få annat sen men det här är mitt. Och 5-12....tja det måste ju betyda att det rekommenderas från 5 år.....och dessutom är det ju så att jag är 12. Att jag sen blivit tolv tre gånger (lite drygt) om eller nåt är ju en annan sak. Jag tyckte att jag kunde kanske köpa 2 set till som det står 12 på så är jag ju rätt nära ;)
Båda frågade dessutom hur mycket det kostat.....

Och faktiskt kunde inte en av dem låta bli att hjälpa till att plocka fram bitar till mig efter hand ;D

marpe

Underbart roligt.  :D

5-12 = -7 för övrigt. Det har inget med ålder att göra.

Man frågar aldrig om en kvinnas ålder, heter det ju. Men om de ändå skulle fråga får du la svara 

- "Tja. Typ 39 36..." och det är just vad som står på kartongen.  ;)

lindyhep

Citat från: marpe skrivet 28 mars 2012 kl. 21:31
Underbart roligt.  :D

5-12 = -7 för övrigt. Det har inget med ålder att göra.

Man frågar aldrig om en kvinnas ålder, heter det ju. Men om de ändå skulle fråga får du la svara 

- "Tja. Typ 39 36..." och det är just vad som står på kartongen.  ;)

Haha, tack för den :) Synd att jag tog med mig allt hem idag. Får väl ta och visa dem en bild på det imorrn så de får se vad som stod och var de borde ha läst.

Barbaroux

5-12. Det måste ju betyda att den är tillverkad 5 december... ;D

Stigge72

Citat från: lindyhep skrivet 28 mars 2012 kl. 20:46
Idag tog jag fram i lunchrummet och byggde ihop. Båda mina kollegor som var där under tiden utbrast - "men, är inte det där till dina barn?" och frågade vad 5-12 på förpackningen egentligen betydde när det nu var jag som byggde.
Svaret blev att det är MITT, bara MITT, barnen kan få annat sen men det här är mitt. Och 5-12....tja det måste ju betyda att det rekommenderas från 5 år.....och dessutom är det ju så att jag är 12. Att jag sen blivit tolv tre gånger (lite drygt) om eller nåt är ju en annan sak. Jag tyckte att jag kunde kanske köpa 2 set till som det står 12 på så är jag ju rätt nära ;)
Båda frågade dessutom hur mycket det kostat.....

Och faktiskt kunde inte en av dem låta bli att hjälpa till att plocka fram bitar till mig efter hand ;D

Beror lite på storleken på set... men det är hur lång tid det tar att bygga... kan vara sekunder, minuter, timmar, dagar (det sista är mest för Unimogen och liknande storlek) eller annan godtycklig tidsenhet... :P

Lews

Har precis modifierat polisbussen i 4441.

monoton

edit->invertera färger. enkelt men effektivt o mkt snyggare ;)

stej123

Jag fortsatte spåret där mina byggen har lokalanknytning, och vad passar bättre så här i slutspelstider än en hockeyspelare?


Lego hockeyplayer by stej123, on Flickr

Jesperallen


klaklaklara

Citat från: stej123 skrivet 01 april 2012 kl. 11:22
Jag fortsatte spåret där mina byggen har lokalanknytning, och vad passar bättre så här i slutspelstider än en hockeyspelare?


Lego hockeyplayer by stej123, on Flickr

bra val på tröjnummret! riktigt snygg figur också!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.