Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[WIP] - Dalen

Startat av o0ger, 25 juli 2019 kl. 18:49

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Jag tänkte påbörja min WIP-tråd. Just nu är det bara en idé och jag är i stugan så jag har inte tillgång till något LEGO.

Jag har en idé om en stad som ligger i en dal, eller snarare en spricka i jordskorpan. Kanske nånstans vid ekvatorn där öknen breder ut sig efter den globala uppvärmningen. Man har tagit sin tillflykt till skuggiga dalar där samhällen frodas.

Jag har bara två skisser än så länge, som jag hoppas kan förklara ungefär hur jag tänker. På ytan kommer det förmodligen vara öken, eller grönt, har inte bestämt än. Sprickdalen kommer mynna ut i en klippkant med ett stup ut mot en öken.

Bygget kommer bli i mikroskala. Staden kommer byggas i vitt. Åtminstone är planen det just nu.

Inspirationsbilder:







Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Anders67


o0ger

#3
Ett första test.

Vägarna och alla hus ska vara vita sen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

robinnilsson403

Wow! Det är inte så stort än, men jag får en känsla för var du kan vara på väg!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Joacim


o0ger

Som ni kanske anar så blir detta inte klart till deadline. Jag har inte byggt nåt på detta sedan sista uppdateringen. Så här är det med många av mina WIPs. Jag har minst 5-6 stycken på gång hela tiden, och så fort jag tröttnar så återvänder jag till något av de andra. 

Detta är en av anledningarna till att jag inte gillar att visa WIP-bilder. Jag bygger ofta klart mina WIPs, men det kan ta flera år.

Jag hoppas dock orka bygga klart detta nån gång. Vi får se.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Joacim

Jag förstår dig jag är av samma skrot och korn som dig, vissa grejer tar en pissekvart andra flera år...

o0ger

#8
Jag fortsätter med den här WIP-tråden. Arbetsnamnet är fortfarande "Dalen"

Vid ingången till dalen ska det ligga en "hamn" har jag tänkt. Denna hamn används för att lasta och ta emot varor som sedan forslas in/ut ur dalen. Det ligger inget hav i närheten utan en enorm öken. Man använder skepp med larvfötter/hjul för att ta sig fram.

Hamnen ska ha en containerterminal där jag har tänkt använda Modulex för att representera containrar.

Jag har börjat skissa på hamnen och några lastskepp i LDD. Har också gjort ett enkelt första test med Modulex för att se hur det blir.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.