Eventtävling: CB Vasaloppet i Borlänge 4-5 maj. Sveriges längsta CB?

Startat av Nextuz, 20 februari 2019 kl. 13:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Illuwatar

Det blir en sektion på 72 studs längd som passar bra någonstans "mitt på", ute i skogen man normalt inte ser.

På tal om skog - har vi någon gemensam "standard" för träd? Så det ser homogent ut genom bygget...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kwagge

Citat från: Illuwatar skrivet 07 april 2019 kl. 22:59

På tal om skog - har vi någon gemensam "standard" för träd? Så det ser homogent ut genom bygget...

Homogent?!? på detta CB  ;) det finns inte någonstans förutom att det är snö i spåren (får vi hoppas iaf, fast det är maj)  ::)

Gideon

Citat från: Illuwatar skrivet 07 april 2019 kl. 22:59
På tal om skog - har vi någon gemensam "standard" för träd? Så det ser homogent ut genom bygget...
Det är nog ett rungande nej på den frågan när man ser bidragen hittills.

fork

Nu åker mina åt rätt håll, det dök upp en Herr Wampa i spåret men han tävlar osportsligt.  :o

Illuwatar

Då får jag vara kreativ på egen hand... :)

Bygget är i alla fall anmält nu som del av detta CB.

Citat från: Gideon skrivet 07 april 2019 kl. 23:10
Citat från: Illuwatar skrivet 07 april 2019 kl. 22:59
På tal om skog - har vi någon gemensam "standard" för träd? Så det ser homogent ut genom bygget...
Det är nog ett rungande nej på den frågan när man ser bidragen hittills.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Nextuz

Alla som inte anmält sitt Vasaloppsbygge gör det gärna nu :D
Detta lite för att vi ska kunna få fram vilka som har byggt och för att kunna se hur mycket bord som går åt .

andli

Jag har ju inte hunnit meka med mitt start byggen än...
Men någon annan kanske har gjort något istället?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Illuwatar

Jag har anmält min del som "del av CB", men då får man inte ange längden (och bredden). Finns det något annat ställe man gör just detta?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Kwagge

Citat från: Illuwatar skrivet 10 april 2019 kl. 07:24
Jag har anmält min del som "del av CB", men då får man inte ange längden (och bredden). Finns det något annat ställe man gör just detta?

Om jag har uppfattat det rätt så får man det när CB ansvarig anmäler HELA CBet.

En del av Cb skapar ett moc kort samt man kan välja att vara med i tävlingen..

Gideon

Har lagt till "Vasaloppet" som valbar kategori nu, använd gärna det vid anmälan.
För att kunna ange måtten anmäler ni bygget som MOC.
Bredden spelar inte så stor roll (så länge det inte är mer än 50 studs :) ) så om ni redan har anmält det räcker det dock med att gå in och skriva längden som en kommentar.

Antar att det kommer sluta med att vi ställer upp ett par extra bord hur som helst, men uppskattar om vi kan få en grov känsla för hur långt loppet blir.

andreaseldh

Citat från: Nextuz skrivet 09 april 2019 kl. 23:50
Alla som inte anmält sitt Vasaloppsbygge gör det gärna nu :D
Detta lite för att vi ska kunna få fram vilka som har byggt och för att kunna se hur mycket bord som går åt .

Räcker det att man har pratat om och visat sitt bygge här i tråden?

Gideon

Citat från: andreaseldh skrivet 11 april 2019 kl. 00:45
Citat från: Nextuz skrivet 09 april 2019 kl. 23:50
Alla som inte anmält sitt Vasaloppsbygge gör det gärna nu :D
Detta lite för att vi ska kunna få fram vilka som har byggt och för att kunna se hur mycket bord som går åt .

Räcker det att man har pratat om och visat sitt bygge här i tråden?
Plats kan nog ordnas (om vi kommer ihåg att räkna med det :P ) men då blir bygget varken med i omröstning eller får ett MOC-kort. Så anmäl helst i formuläret.

Misa

[WIP] Ibland är det lite snö...
Tror att det är någon sorts kontroll, det bjuds iallafall på korv och dryck.
40*19 pluppar

andli

[WIP]Något som kan liknas vid startspår....
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

eon


Min modul av Vasaloppet är 64 pluppar lång och ligger på någon ospecificerat ödslig sträcka.
Aron Andersson tragglar på i spåret med sin sitski, och en yngling försöker sabotera för de åkande med rep över spåret.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.