Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Guldfisk

Startat av Godtfred, 29 december 2017 kl. 21:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Blev en egen tråd av SBC-bygget.


Goldfish
by gonkius, on Flickr

Efter önskemål knåpade jag ihop en bygginstruktion också. Jag byggde med alla i orange. Men borde funka lika bra i andra färger, eller olika mönster. Instruktionen är gjord så att varje bittyp har sin egen färg för att det ska bli lättare att se hur det är byggt. Det var inte helt enkelt att få till så det blev snyggt på båda sidor av fisken, kanske finns bättre/enklare sätt, men det här var det första sättet som jag lyckades på. (Hoppas magister 0Oger är nöjd med snotning och trappning!)


Goldfish - Instructions
by gonkius, on Flickr

Bubblorna sitter på 2569 för att få lite distans till bakgrunden vid fotograferingen.

eon

En lyckad fisk tycker jag.
Himlen passar även bra som havsdjup.

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Väldigt bra byggt. Finns en risk att jag köper lite orange bitar och kopierar den.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Godtfred

Gör gärna det! Är några bitar som funnits väldigt begränsat i orange i tidigare set, så utbudet kanske inte är det största... Men jag lyckades skrapa ihop av det jag hade. Eller snarare tvärtom, bygget blev som det blev med utgångspunkt från de orangea bitarna som jag hittade hemma.

dalle

Smart bygge!
Såg att TBB utmanar sina läsare att bygga den.

Godtfred

Eftersom TBB frågade snällt kunde jag inte låta bli att göra instruktionen. Det jobbigaste var att göra om baksidan så att den blev (nästan) likadan som framsidan. Men nog borde det gå att lösare det enklare, utan trappningen som gärna skramlar lite?

Myko

#8
Det är svårt i orange men i andra färger borde det vara ganska enkelt tycker jag.

Fenan är ju väldigt klurig att göra likadan från båda håll om man inte kommer på en ersättning på plate med ring.

Godtfred

Nu finns redan en avkomling:


Blacktron fish
by superpapate, on Flickr


pehter aka ibbe

Kunde inte låta bli att göra en "riktig" instruktion på ditt bygge  8)
https://drive.google.com/file/d/18LCUERXpPA07SFQ_xfmbFCMGyNuLWp_D/view?usp=sharing
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

Godtfred

Snyggt! Det var både snyggt och ambitiöst! Satt efter lunchträffen och gjorde en liten förbättring och förenkling för att slippa biten med ring och få en symmetriskt fena. Är inte hemma nu, men tog en enkel bild med mobilen förut där det kanske framgår hur jag gjorde.

ColA


pehter aka ibbe

Citat från: Godtfred skrivet 06 januari 2018 kl. 12:07
Snyggt! Det var både snyggt och ambitiöst! Satt efter lunchträffen och gjorde en liten förbättring och förenkling för att slippa biten med ring och få en symmetriskt fena. Är inte hemma nu, men tog en enkel bild med mobilen förut där det kanske framgår hur jag gjorde.
Just nu har jag ingen direkt byggyta så jag pillar en del i datorn istället.
Med justeringen:
https://drive.google.com/file/d/1Fh8oT-rYYbeR7B0p82hopJ4Z2FRQq1Xf/view
Instruktioner till en del av mina byggen.   Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.