Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Dreadcore

Citat från: Silence101 skrivet 22 juni 2011 kl. 08:11
Citat från: Dreadcore skrivet 21 juni 2011 kl. 23:10
Det här:

Inspirerad av Kalmar slott kanske???   :)

Vet inte riktigt vad det ska bli, någon form av betong bunker/fort typ. Håller på att ersätta alla mina bitar i grey till bley i mina Sci-Fi byggen. Och måste ju bygga nått med alla mina gamla bitar :)

insurrection

Fortsatte med hästen nu inatt och efter jag släppt idéen om att ha plats för sadel/gubbe, fick jag tillslut ihop nått som ser helt okej ut och framförallt är mycket poserbart.
Nu vet jag bara inte riktigt hur jag ska göra en snygg svans...
Citat från: insurrection skrivet 22 juni 2011 kl. 00:48
Försökt bygga en brickbuilt horse, som jag dessutom vill att en gubbe ska kunna rida som en vanlig lego-häst. Lagt säkert 4 timmar och i princip inte kommit närmare en lösning alls, men det är kul iaf  ;D

Edit: haha, och vad man blir skadad av att läsa mycket legosajter, skrev "brickbuilt horse" istället för nått på svenska eftersom det är vad jag fått använda som sökord hela tiden.

bileam

Citat från: Selander skrivet 22 juni 2011 kl. 14:17
7760 är en favorit. Jag gjorde nåt likande som en "replica" med 2 studs breda fönster (blåa) om jsg minns korrekt.
Har du bilder?
Precis samma som jag gjorde. Ser ju bra ut det med, även om det inte är orginal  ;) Får väl ta lite bilder på hela samlingen någongång, det är väl nästan 2 banakartonger med uppbyggda tåg, och något liknande med räls och övriga tillbehör...
Citat från: AndersI skrivet 22 juni 2011 kl. 14:26
Bygg hela loket i rött i stället :-)
Först måste man ju ha en i blått, sen kan man bygga fler...

Selander

Citat från: bileam skrivet 23 juni 2011 kl. 07:19
Citat från: Selander skrivet 22 juni 2011 kl. 14:17
7760 är en favorit. Jag gjorde nåt likande som en "replica" med 2 studs breda fönster (blåa) om jsg minns korrekt.
Har du bilder?
Precis samma som jag gjorde. Ser ju bra ut det med, även om det inte är orginal  ;) Får väl ta lite bilder på hela samlingen någongång, det är väl nästan 2 banakartonger med uppbyggda tåg, och något liknande med räls och övriga tillbehör...
Citat från: AndersI skrivet 22 juni 2011 kl. 14:26
Bygg hela loket i rött i stället :-)
Först måste man ju ha en i blått, sen kan man bygga fler...

Instämmer - blått ska det vara !
Här en bild (den enda jag har) hur min 7760 såg ut. (nu riven...)

Mirandir

Inte idag men i söndags så var det rätt lugnt på jobbet så det bidde till att bygga mycket Lego. ;D Och resultatet blev landsförsamlingskyrkan i Skellefteå i "Lego Architecture-skala".

Ett bygge som inte bara var utmanande på grund av skalan utan även i begränsningen av bitarna. Där den lilla andel som finns sorterad är sorterad efter färg...

Legobloggen: http://legobloggen.com

Selander

Citat från: Mirandir skrivet 23 juni 2011 kl. 19:37
Inte idag men i söndags så var det rätt lugnt på jobbet så det bidde till att bygga mycket Lego. ;D Och resultatet blev landsförsamlingskyrkan i Skellefteå i "Lego Architecture-skala".

Ett bygge som inte bara var utmanande på grund av skalan utan även i begränsningen av bitarna. Där den lilla andel som finns sorterad är sorterad efter färg...


Likt ! Syrran gifte sig faktiskt just där typ 2003.

Wineyard

Citat från: Mirandir skrivet 23 juni 2011 kl. 19:37
Inte idag men i söndags så var det rätt lugnt på jobbet så det bidde till att bygga mycket Lego. ;D Och resultatet blev landsförsamlingskyrkan i Skellefteå i "Lego Architecture-skala".

Ett bygge som inte bara var utmanande på grund av skalan utan även i begränsningen av bitarna. Där den lilla andel som finns sorterad är sorterad efter färg...
Kul med något lokalt! Har i och med sommarjobb spenderat timmar i den kyrkan!
Snyggt byggt! kanske aningen hög, men helt förståeligt i skalan.
Var faktiskt inne på Lego Center just innan du började jobba där, mycket trevlig affär :) Rekommenderas starkt till alla som har vägarna förbi Skellefteå!

jamaka

10197 Fire brigade ser riktigt bra ut tillsammans med 10185 & 10211 nu gäller det att få tag i 10182... :)

Pekblom

Byggde 8097 Slave I till min son som kompensation för att jag lagt undan resterna av 6209 Slave I. jag han rädda alla gubbarna och troligtvis alla bitar. (jag skall inventera den när jag får tid. Ser ut att ha en lucka i kalendern 2020 på våren *ler*)


jamaka

Citat från: jamaka skrivet 26 juni 2011 kl. 11:16
Efter http://www.brickset.com/detail/?set=10197-1 så blev det http://www.brickset.com/detail/?set=8085-1 & http://www.brickset.com/detail/?set=8017-1 av bara farten, ja det regnade ute :D
Nå måste jag bara lära mig hur man fixar lite snyggare länkar... Större utmaning än att bygga Lego :-\

Gideon

Roade mig med lite bitar från S@H som jag packade upp idag. Antagligen ett sätt att minska abstinensen lite tills legot får komma fram efter man flyttat in färdigt i lägenheten :)

de Gothia

tjusigt gideon! gillar hur det växer över allting! :)

Gideon

Tackar :)
En sak jag blev mycket förvånad över var att de mörkgrå spjuten jag beställt var av böjbart gummi :o Men det syns iaf inte på bilden.

Gideon

Citat från: Mirandir skrivet 23 juni 2011 kl. 19:37
Inte idag men i söndags så var det rätt lugnt på jobbet så det bidde till att bygga mycket Lego. ;D Och resultatet blev landsförsamlingskyrkan i Skellefteå i "Lego Architecture-skala".

Ett bygge som inte bara var utmanande på grund av skalan utan även i begränsningen av bitarna. Där den lilla andel som finns sorterad är sorterad efter färg...
Ska gifta mig i den kyrkan om två veckor, snyggt bygge! :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.