Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Erik

Citat från: Gideon skrivet 30 juni 2011 kl. 11:16
Pros:
- 6 st bra minifigs, varav 3 dragon knights och 3 civila (som jag är särskilt på jakt efter)
- Många bra djur, gillar inte minst hönsen och getterna
- Bra bitar (mörgrått, tan, fönster, fyrkantiga dörrar)
- Bra helhetsintryck, skulle nästan direkt gå att använda tillsammans med MMV.

Cons:
- För mycket grått i inblandat i konstruktionen vilket jag tycker ser ut som sten på konstiga ställen
- Priset, jag betalade £70 för det men ser att det blivit billigare nu på amazon

Sammanfattningsvis så tycker jag att det är ett riktigt bra set, lätt en stark 4 av 5 möjliga.
Kommer nog dock substituera en hel del av det gråa mot brunt/svart om jag ska använda det i någorlunda intakt skick tillsammans med mer borgbygge.

Setet är definitivt värt 56 GBP!

Fler pros:
- Mycket dark tan, t.ex. många 30136.
- Tuff och finurlig vindflöjel (metalltupp). Snurrar man på den vevas repet med kroken upp/ned.
- Snygga tak, ska antagligen föreställa halm.
- Böndernas torsos är särskilt fina.
- Solrosen är störtskön!

Cons:
- Väderkvarnen är för liten i förhållande till ladan. Basen är endast 8x8 studs och väderkvarnen är dessutom för låg. 10x10 eller 12x12 bas och 1,5 gånger så hög hade varit perfekt. Men då hade inte priset varit så bra :-\
- Kan hålla med om att det finns för mycket omotiverat grått. Bitarna längst ner på ladan är iofs stengrund men längre upp ser det skumt ut.

de Gothia

kanske dags att bryta ut detta i en egen tråd om kingdoms?!

mechamike

Tja fortsätter ni att snacka Mill Village Raid förträfflighet istället för vad ni byggde idag så kanske jag gör det till slut.. Men än är det ingen fara på taket än. Några utsvävningsinlägg kan jag som SW nerd låta er  borgnördar komma undan med  ;)
?

de Gothia

hehe tänkte mest att det var bättre ist för att ha en del här och några diskussioner i "2011 andra vågen bilder"...

Illuwatar

Meckade ihop grävmaskinen () som köptes idag. Fungerade på första försöket... Har laddat ner modell 2, så det blir till att bygga denna också.

Jag kan säga att 8043'an är ett roligt och utmanande bygge. Alla delar är dessutom användbara i MOCs. Man får dock vara noggrann och se till att allt löper lätt innan den byggs ihop och man får läsa noga i byggbeskrivningen så det blir rätt på första försöket...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

AndersI

Kanske inte bara idag, men jag har i alla fall byggt om Grand Emporium till helfront i stället för hörnhus (röda bitar är sådana som inte ingår i originalsetet, jag försökte att bara använda de delarna men det gick bara inte).

shutter

#741
Byggde och kompletterade med en näckrosdamm.

Gillar ! får inte rätt på länken till henne ???


Pekblom

Citat från: shutter skrivet 02 juli 2011 kl. 08:05
Byggde och kompletterade med en näckrosdamm.
Gillar ! får inte rätt på länken till henne ???
Hmm. tamina är väll inte med i 7573.
7571 och 7572 men inte 7573.
jo jag vet har lite för lite att göra just nu *skrattar* ;)

Stigge72

Citat från: Pekblom skrivet 02 juli 2011 kl. 13:52
Citat från: shutter skrivet 02 juli 2011 kl. 08:05
Byggde och kompletterade med en näckrosdamm.
Gillar ! får inte rätt på länken till henne ???
Hmm. tamina är väll inte med i 7573.
7571 och 7572 men inte 7573.
jo jag vet har lite för lite att göra just nu *skrattar* ;)

Är det bara jag som tycker att någon verkar ha sett Trollflöjten och blandat ihop Pamina och Tamino? :P

Skrytsson


Teabox

Nu kan jag ansluta mig till klubben av folk som byggt ihop 2 ex av samma set. Kanske lite för enkelt med :P


shutter

Citat från: teabox skrivet 02 juli 2011 kl. 16:35
Kanske lite för enkelt med :P
Välkommen i gänget, finns ingen nedre gräns för vad man bygger dubbelt av. Jag startade tråden; Vad vill du ha dubbelt så mycket av http://www.swebrick.se/index.php?topic=2102.0 :D

shutter

Testade en 6/7 wide med nya vindrutan, och ja, gillar de rena raka linjerna.

Stigge72

Jag lät mig inspireras lite av att det byggdes skivomslag häromdagen, så jag håller på och försöker bygga ett helt annat skivomslag.
Att det ska vara så svårt att få till bitar av enhetlig färg... iaf i mitt bestånd...
Bilder kommer när jag kommit lite längre.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.