Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

jvettefors


Pekblom

Citat från: jvettefors skrivet 19 juni 2011 kl. 22:03
Idag byggde jag mitt först tåg:

Då får man kanske får hälsa välkommen till tåg träsket?
Jag finner det en gnutta beroende framkallande men de finns de som kan bygga ett tåg och gå vidare har jag hört. Men jag känner ingen. *ler*

swestar

Medan jag väntar på lite delar från BL till Sandcrawler´n, och att jag har lite idetorka vad det gäller en större större stridsmech som ja håller på med, så började jag att bygga på något som liknar set#8970 Agents. Blir nog inge detaljbygge utan mest bara för att det är så j-a roligt (beroendeframkallande) att sätta ihop några bitar ;)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

jvettefors

Citat från: Pekblom skrivet 19 juni 2011 kl. 22:18
Citat från: jvettefors skrivet 19 juni 2011 kl. 22:03
Idag byggde jag mitt först tåg:

Då får man kanske får hälsa välkommen till tåg träsket?
Jag finner det en gnutta beroende framkallande men de finns de som kan bygga ett tåg och gå vidare har jag hört. Men jag känner ingen. *ler*


Vi får väl se men jag har i alla fall byggt ett tåg till nu

Dreadcore

Det här:

Pekblom


insurrection

Försökt bygga en brickbuilt horse, som jag dessutom vill att en gubbe ska kunna rida som en vanlig lego-häst. Lagt säkert 4 timmar och i princip inte kommit närmare en lösning alls, men det är kul iaf  ;D

Edit: haha, och vad man blir skadad av att läsa mycket legosajter, skrev "brickbuilt horse" istället för nått på svenska eftersom det är vad jag fått använda som sökord hela tiden.

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Selander

Citat från: jvettefors skrivet 21 juni 2011 kl. 17:09
Citat från: Pekblom skrivet 19 juni 2011 kl. 22:18
Citat från: jvettefors skrivet 19 juni 2011 kl. 22:03
Idag byggde jag mitt först tåg:

Då får man kanske får hälsa välkommen till tåg träsket?
Jag finner det en gnutta beroende framkallande men de finns de som kan bygga ett tåg och gå vidare har jag hört. Men jag känner ingen. *ler*


Vi får väl se men jag har i alla fall byggt ett tåg till nu


Du avancerar snabbt - välkommen till oss tågnördar

Skafte

Jag har uttryckligen sagt till min fru att stoppa mig (handgripligen om nödvändigt) om jag börjar med LEGOtåg. En sådan uppställning som jag i så fall skulle göra skulle ta stor plats och inte kunna plockas undan för andra aktiviteter i LEGOrummet, t ex bygga med LEGO. Jag märkte vartåt det barkade när sorken fick lite Duplo-tåg, jag dammsög BL på gamla svarta rälsbitar...

Selander

Citat från: Skafte skrivet 22 juni 2011 kl. 11:33
Jag har uttryckligen sagt till min fru att stoppa mig (handgripligen om nödvändigt) om jag börjar med LEGOtåg. En sådan uppställning som jag i så fall skulle göra skulle ta stor plats och inte kunna plockas undan för andra aktiviteter i LEGOrummet, t ex bygga med LEGO. Jag märkte vartåt det barkade när sorken fick lite Duplo-tåg, jag dammsög BL på gamla svarta rälsbitar...
Jag mest bara bygger tåg... jag kör dem väldigt sällan....så då tar det inte så stor plats  :D

bileam

Citat från: Selander skrivet 22 juni 2011 kl. 12:24
Citat från: Skafte skrivet 22 juni 2011 kl. 11:33
Jag har uttryckligen sagt till min fru att stoppa mig (handgripligen om nödvändigt) om jag börjar med LEGOtåg. En sådan uppställning som jag i så fall skulle göra skulle ta stor plats och inte kunna plockas undan för andra aktiviteter i LEGOrummet, t ex bygga med LEGO. Jag märkte vartåt det barkade när sorken fick lite Duplo-tåg, jag dammsög BL på gamla svarta rälsbitar...
Jag mest bara bygger tåg... jag kör dem väldigt sällan....så då tar det inte så stor plats  :D
Tåg kan man alltid ha i lådor, och bara plocka fram och titta på...
Själv har jag med bitar jag hade och två beställningar från BL byggt mig ett exemplar av . Dock utan orginalets framrutor, då jag inte kan förmå mig att ge 500 kr för två fönster... Snyggt lok är det ändå!

Selander

7760 är en favorit. Jag gjorde nåt likande som en "replica" med 2 studs breda fönster (blåa) om jsg minns korrekt.
Har du bilder?

AndersI

Citat från: bileam skrivet 22 juni 2011 kl. 13:54
Dock utan orginalets framrutor, då jag inte kan förmå mig att ge 500 kr för två fönster...

Bygg hela loket i rött i stället :-)

Stigge72

Jag satt och tittade på en konstig bit med en kula i ena änden, som jag hade några liggandes i ett fack i en låda...
Det blev ett djur.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.