Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klossfestivalen 5-7 juli 2019 Örebro - Anmäl er här!

Startat av klossbutiken.se, 19 mars 2019 kl. 15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

klossbutiken.se

Hej på er!

Så här nära midsommar har vi inte varit på länge...!

Då har en arbetsgrupp gått igenom alla anmälningar och bidrag till Klossfestivalen. Det är ett par stycken som dessvärre i år inte fått sina bidrag med på årets Klossfestival. Dessa har fått mail nu på eftermiddagen kring detta. Ni som inte fått mail, så betyder det att era byggen är godkända.

Jag tror att man kan gå in och redigera sina byggen fortfarande ? (Rätta mig om jag har fel Gideon?). För mycket viktigt att era mått är med på era byggen så dessa kan ritas in i en planskiss som kommer att färdigställas under nästa vecka.

Ha en fantastisk midsommarhelg!

Fredrik
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

Gideon

Jepp, det går fortfarande att göra ändringar i redan inkomna och godkända anmälningar (via den länk ni fick till mailen vid anmälan) men görs det efter midsommardagen måste ni meddela det t ex här i tråden.

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Eigenbrötler

osäker på om jag anmält antal bord till GBC, men jag uppskattar tio bord +- några stycken.
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Wineyard

Är det någon som åker förbi/från Uppsala/Stockholm, som vill barmhärtiga sig över en Uppsalabo och ett slott? Har lite problem med transport

Kwagge

Citat från: Gideon skrivet 12 juni 2019 kl. 18:38
Citat från: andreas E skrivet 12 juni 2019 kl. 16:56
Skulle avspärningsbandets innehavare och du försöka prata ihop er? Eller att fork kontaktar Nextuz och tar banden till dig när han skulle bidra med sin Mars modul om nu du tar med den ner?
Skickar en fråga i Dala-chatten.

De är kvar hos Nextuz och han kommer hem först efter Klossfestivalen..

andreas E


Emma

Alltså. Nu blir jag stressad. Vilka byggen har jag anmält? Det var väl bara serenity. Eller vad ska jag packa med? Förlåt, jag borde ha koll på detta själv, men kan jag få hjälp? Gideon? Pinsamt. Pinsamt. Pinsamt.

Gideon

Citat från: Emma skrivet 29 juni 2019 kl. 21:23
Alltså. Nu blir jag stressad. Vilka byggen har jag anmält? Det var väl bara serenity. Eller vad ska jag packa med? Förlåt, jag borde ha koll på detta själv, men kan jag få hjälp? Gideon? Pinsamt. Pinsamt. Pinsamt.
Bara Serenity vad jag kan se. Men vill du packa med något mer så är det absolut sista chansen att säga till nu :-)

Emma

Tack! Nädå. Vill bara inte upptäcka att ett bord står och väntar på mig, utan att kunna fylla det.

janimakaj

Finns de möjlighet att komma och ställa upp på onsdagen eller tidigt på fredag innan de öppnar?
Jobbar hela dagen på torsdag.
Unless you try, you will not know if it works! ;)

Nilsson.calle

Undrar också hur tidigt vi kommer in på fredag morgon då jag inte kan komma och bygga på torsdagen.

klossbutiken.se

Hej Janimakaj och Nilsson.calle !

Självklart ser vi att allt byggs upp och fixas på torsdagen, men förstår om det kan uppstå problem.

Janimakaj: Onsdag är att föredra då du ingår i ett CB och fredag blir då knasigt. Du har möjlighet att mellan kl.12-16 på onsdag komma förbi och ställa upp din del.

Nilsson.calle: Du kommer in från kl.8 och vi öppnar kl.10 - så toppen om du kan komma runt 8 såklart ;)

Varmt välkomna båda!

Och till er andra, så kommer ikväll - senast imorgon info etc. etc.


Ha en fin kväll alla!
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

janimakaj

Kanon då kommer jag på onsdag och ställer upp min del. Kommer runt kl 12.00 då

Tack!
Unless you try, you will not know if it works! ;)

klossbutiken.se

Hej Allihopa!

Snart kör vi igång - superkul!

Här kommer all info inför Klossfestivalen 2019:

> Utställarinfo - mycket samma som åren innan
> Karta över öarna - dessa kommer att hamna på olika platser i lokalen, så förbise örnas inbördes placering
> Uställningsobjekt - totallistan som vi också utgår ifrån gällande MOC-kort, så hoppas ni anmält rätt namn på era byggen. Och pga GDPR, så är era namn borttagna, men förhoppningsvis vet ni vad era byggen heter ;)

Om det finns enstaka fel som är av viktig karaktär, så skriv fråga i denna tråd. Såsom att ni saknar ett objekt eller kanske rent av ni saknar er helt själva.

Ha det bäst!

Vi syns på torsdag!

Fredrik Novak
Klossfestivalen.se
www.klossbutiken.se är störst på Lego i Sverige! Välkomna in!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.