Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hittat på nätet/andras byggen.(samlingstråd)

Startat av Teabox, 13 december 2010 kl. 13:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Jag tänkte att vi kunde ha en tråd där vi postar om MOCs vi inte själv gjort men ändå tycker förtjänar lite uppmärksamhet. Jag vill inte skapa en massa trådar om "icke-Swebricks-MOC", men samtidigt känns det svårt att inte dela med sig av vad man hittar på nätet ibland (Som t.ex. Mrs. Merple's Treehouse) :)

Dagens "hittat" är Planetary Explorer. Kan inte säga exakt vad som tilltalar mig, men jag gillar den :) Scrolla ner lite för att se en animering.

Tobbe Arnesson

Snyggt, lite retrofuturistiskt (smaka på det ordet)!
Blogg: Robotkampen

mechamike

Ja färgskalan var grym.. canopy'n till Grievous fighter passar fint!
?

mechamike

Hittade det här fina huset på nätet med mycket kul detaljer av en inte helt okänd person..



Speciellt snyggt tycker jag ljusslingorna var. En ny lösning iallafall för mig.
?

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 16 december 2010 kl. 14:08
Speciellt snyggt tycker jag ljusslingorna var. En ny lösning iallafall för mig.

Ja, inte heller sett det innan. Tycker bygget i sin helhet var snyggt. Gillade fågelholkarna :)

Stigge72

Snyggt!
Det tog en stund innan jag insåg hur hen gjort ljusslingan, men fågeln i högra hörnet går jag bet på. Hur är den gjord? att fötterna är en hand, och näbben ett horn, men det vita?

mechamike

#6
Det är väl ett sånt där Bionicle huvud ? http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=bb132
(ska fixa länk strax)
?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 16 december 2010 kl. 14:28
Det är väl ett sånt där Bionicle huvud? http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=bb132

Ja det kunde man ju tänka sig... De där bitarna ser ju lite konstiga ut de flesta, men där ser man att de går att använda till något iaf.

Teabox

Santa's Boat House

Untitled by monstrophonic, on Flickr

Gillar julgranen, juldekorationerna på väggen och användandet av båtdelar :)

Ras 74

Det finns mycket roligt på Flickr helt klart att titta på.
Man kan spendera en timme där utan att blinka.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.


AntonYmer

Citat från: Ras 74 skrivet 20 december 2010 kl. 19:51
Det finns mycket roligt på Flickr helt klart att titta på.
Man kan spendera en timme där utan att blinka.

... en timme senare...

Haha, ja jävlar. :)



Teabox


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.