Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Klassrum

Startat av jalex, 07 mars 2016 kl. 21:48

Föregående ämne - Nästa ämne

MartinP

Citat från: jalex skrivet 15 mars 2016 kl. 22:04
Citat från: MartinP skrivet 14 mars 2016 kl. 22:37
Mästerverk! Men vad är det för skolgård du hade utanför fönstern? Kanske skulle vara något mer "levande" utomhus? Vad var tanken med att det bara är grått och runt?

Tack! Jag byggde efter de känslor jag hade då, så då blev det en sån utomhusmiljö :) Men det var också av estetiska skäl, för helheten av bilden. Sen så är det ju inte säkert heller att det är skolgården utanför, den kanske är åt andra hållet.


Det tänkte jag inte på  :) Man fick ju sådana tankar hur det var i sitt egna klassrum, och på vår skola fanns ingen övervåning med skolgård runt hela skolan så det blev inte att man tänkte på "andra våning". Sen är det bra att inte ha FÖR mycket saker utanför fönstren då fokuset kan flyttas från det man vill ska synas mest.

Tektor

Jag älskar dina byggen - att det är ett enda slutligt foto som är verket (och inte själva bygget i sig, som för de flesta av oss andra dödliga)!
:)

Jag började också fundera på vad det är man ser utanför fönstret. För mig blev det klipphällar, vilket i min värld placerade skolan i Bohuslän.

martinator

Citat från: erik1107 skrivet 07 mars 2016 kl. 22:00
Galet bra som vanligt!
Dom där tv-apparater-ställningarna minns man ju :D

Var alltid med en viss spänning man bevittnade när den skulle över tröskeln...
Vingligare vagnar har nog inte konstruerats i mänsklighetens historia, plussa på en extremt hög tyngdpunk på det.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.