Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO i media (samlingstråd)

Startat av Nextuz, 23 januari 2009 kl. 18:37

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Som DN läsare har jag sett LEGO dyka upp lite här och där de senaste veckorna. Idag i ekonomidelen under rubriken "Matbutiker satsar på julklappar" kan man läsa att Citygross har dubblat försäljningsytan för lego. Artikeln illustreras av en LEGO-tomte. Snart så byts den manuella charkdisken ut mot en pick-a-brick dito, och mjölken ligger inklämd i ett hörn bortanför LEGO-avdelningen. ;)
Två LEGO-spel testades i helgens-DN. Tyvärr ingen av de bästa. Ramses pyramid fick en 4, och Racer 3000 en 2.
Sedan har de två senast porträtterande i söndagsintervjun byggt med LEGO med sina barn, när de beskrivit hur en dag sett ut. Jag tror att det var Michael Storåkers, vd på Bukowskis och komikern Anna Blomberg. Det är nog det som kallas kvalitetstid. ;)

AndersI

#16
Några LEGO-spel till nämns i listan "51 spel till" - http://www.dn.se/ekonomi/din-ekonomi/spelproffsets-favoriter-1.1221152

Det framgår ingenstans hur de gjorde urvalet till de 16 som de lät provspela...

Mirandir

Aftonbladet Wendela publicerar lite Moralpanik  ::)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Olsson

Häpnadsväckande dumt. Är nästa sak Lego polis eller Castle som hamnar i skottlinjen för antivåldsfixeringen. Att hitta en person som säger "Det här skulle jag aldrig köpa..." tar fem sekunder på vilken gata som helst i en normalstor svensk stad.
Typiskt kvällstidningar som letar löpsedlar!

//O (som jobbar på en vanlig dagtidning)

Teabox

CitatDet här känns som att uppmuntra till brott

Oj, tur att man alltid var polis när man lekte Tjuv & polis som liten. Kunde ju gått riktigt illa annars :P


freddan

#21
Läste denna artikel på Aftonbladets hemsida http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/samhalle/article8247183.ab

Vad tycker ni ?
//Freddan
Det är aldrig försent att ge upp.

Tobbe Arnesson

"tillverkaren tydligt beskriver dramaturgin: Rånaren är hjälten som ska försöka klara sig från polisen."

kan man tolka det, men man kan lika gärna tolka det tvärt om. Det framgår ju inte vem som "ska" vinna...
Blogg: Robotkampen

mechamike

Är det ingen som har inloggning till Aftonbladet som kan sätta ner näven i bordet? Det är vad jag tycker..

Lego är väl som en naken hippie på en blomsteräng som blir överkörd av en Tysk Tiger II  om man jämför lego med det mesta i killdelen av vilken leksakskatalog som helst..  

;D
?

Ferdik

Citat från: mechamike skrivet 08 december 2010 kl. 15:32
Är det ingen som har inloggning till Aftonbladet som kan sätta ner näven i bordet? Det är vad jag tycker..

Tvvärr, vill inte bli en av dem som kommenterar på Aftonbladet = nutidens svar på byfåne!  ;D

Ras 74

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 08 december 2010 kl. 15:30"tillverkaren tydligt beskriver dramaturgin: Rånaren är hjälten som ska försöka klara sig från polisen."

kan man tolka det, men man kan lika gärna tolka det tvärt om. Det framgår ju inte vem som "ska" vinna...

När jag var liten och hade min första Polis station, så inte f*n var tjuvar någonsin hjältarna.
Polisen var ALLTID hjältarna. Visst lekte jag tjuv och polis ibland. Men segrarna var alltid de
eleganta grabbarna i svart!

We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

dalle

Citat från: Ras 74 skrivet 09 december 2010 kl. 08:42
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 08 december 2010 kl. 15:30"tillverkaren tydligt beskriver dramaturgin: Rånaren är hjälten som ska försöka klara sig från polisen."

kan man tolka det, men man kan lika gärna tolka det tvärt om. Det framgår ju inte vem som "ska" vinna...

När jag var liten och hade min första Polis station, så inte f*n var tjuvar någonsin hjältarna.
Polisen var ALLTID hjältarna. Visst lekte jag tjuv och polis ibland. Men segrarna var alltid de
eleganta grabbarna i svart!


Tiderna förändras, Ras.
Tycker ändå att LEGO är mer oskyldig än andra våldsinriktade killeksaker.

mechamike

Ey Mannen !! Vi lever i en annan tid nu , det e aina som e the bad guy   
Å shunu från hooden is the shit

typ asså

;D

Klart förortsungarna ska ha Lego !
?

Ras 74

Är jag så gammal alltså??

Apropå Aina, så är ju det ett namn i kalendern som har namnsdag den 13 juni.
För något år sedan satt jag och såg just detta och ringde till CopMike och sa:
"Grattis på namnsdagen!" Han förstod inte vad jag menade naturligtvis.
Men när jag sa att "Aina har namnsdag i dag" så skrattade han gott  ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Citat från: dalle skrivet 09 december 2010 kl. 08:53
Tiderna förändras

Jo, tiderna förändras och man ska nog inte beskylla stora företag för att vara de som sätter trenderna. De försöker oftast bara mjölka trenderna som blivit satta av andra. Dvs LEGO är bara en om många produkter som reflektera tiden vi lever i.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.