Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Ideas Second 2018 Review Results

Startat av Ozp, 18 februari 2019 kl. 15:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp


Magnus den store

Friends kan vara kul av nostalgiska skäl, men det väcker inget stort ha-begär i likhet med Exo Suit:en från 2014.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Peter S

Friends är lika kul (not) som TBBT (alltså bara för att påminna om serien). Men den verkar gigantisk! Tror den kommer att krympa. Steamboat Willie är lite för studs up/synliga studs för att vara snygg. Proportionerna är inte så kul heller. Mest ett tillbehör till Musse. Men var är Mimmi och geten?

Skafte

Jag håller med Peter, men tvärtom. Gillar både BBT och Friends, så jag lär köpa Central Perk! Gissar att Musses båt kommer bli en del större än förslaget, det hade väl blivit det minsta Ideas-setet nånsin om de gjorde den så liten?

andli

Jag hade mycket hellre sett Monicas lägenhet, måste ju vara många gånger fler timmar de är där än på cafet?

Om de behåller gubbarna gula kan det möjligen vara intressant...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

byStfn

Exalterad av bara den för båda! Men nu är vi på helspänn för att se om de gör en Flinta av det hela..

jalex

Jag trodde inte de godkände projekt gjorda på teman som de redan gjort set på, men minifigs kanske är undantag?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Peter S

Citat från: jalex skrivet 19 februari 2019 kl. 17:40
Jag trodde inte de godkände projekt gjorda på teman som de redan gjort set på, men minifigs kanske är undantag?
Ja, hur långt sträcker sig "Disney" som IP? Disneyslottet, Disney Princess mfl finns ju redan. Och Star Wars är ju Disney med nuförtiden. Kanske det är specialregler för Disney, beroende på hur avtalet ser ut. Regeln är nog tänkt som orsak att peka på om man behöver motivera varför det inte blir något. Men jag håller med om att det är luddigt formulerat.

jalex

Citat från: Peter S skrivet 20 februari 2019 kl. 13:13
Citat från: jalex skrivet 19 februari 2019 kl. 17:40
Jag trodde inte de godkände projekt gjorda på teman som de redan gjort set på, men minifigs kanske är undantag?
Ja, hur långt sträcker sig "Disney" som IP? Disneyslottet, Disney Princess mfl finns ju redan. Och Star Wars är ju Disney med nuförtiden. Kanske det är specialregler för Disney, beroende på hur avtalet ser ut. Regeln är nog tänkt som orsak att peka på om man behöver motivera varför det inte blir något. Men jag håller med om att det är luddigt formulerat.

Jo det är många som inte är godkända som projektidé i så fall. Men som jag förstått det med detta setet så godkändes det för att det lades upp innan denna regeln trädde i kraft. Men det blir ju ändå lite förvirrande för andra som ska lägga upp projekt och veta vad som gäller nu.

Jag tycker även de borde ha en lista på projektidéer som sedan tidigare inte fått godkänt för att de inte uppfyllde vissa andra villkor eller för att de inte kan få rättigheterna till dem, så folk inte lägger ner tid i onödan på projekt som redan på förhand inte kommer bli godkända.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

andreaseldh

Ungefär hur lång tid brukar det ta tills man kan köpa seten?

Ozp

Citat från: andreaseldh skrivet 22 februari 2019 kl. 09:50
Ungefär hur lång tid brukar det ta tills man kan köpa seten?

Flintstones och Tree house presenterades 4 oktober 2018. Nu går det att köpa flintstones men tree house har fortfarande inte visats. Så minst ett halvår skulle jag säga.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.