Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Scotland Forever!

Startat av Wolcker, 14 november 2018 kl. 12:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

Blev lite MOC nu efter skandinaviska eventet.

Scotland Forever! en tavla ifrån 1881, av Lady Butler är en symbol för slaget vid Waterloo.

Hoppas ni gillar den!





Orginal tavlan.

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Teabox


Ozp

Bra gjort. Det enda som stör mig lite är den stora flaggan. Tog mig ett tag att hitta den i den riktiga tavlan och där är den ganska långt bak och inte så framträdande.

Wolcker

Citat från: Ozp skrivet 14 november 2018 kl. 14:58
Bra gjort. Det enda som stör mig lite är den stora flaggan. Tog mig ett tag att hitta den i den riktiga tavlan och där är den ganska långt bak och inte så framträdande.

tack, skall kolla om jag kan hitta liknade flagga i mindre storlek =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

lindyhep

Ah, snyggt.

Skulle dock själv tror jag låtit hästarna "stå snett" om det gick. Lite lutande åt olika håll. MOCen blir lite för lugn i sitt uttryck jämfört med tavlan i mitt tycke. När du letar flagga kan du möjligen också tänka på det...det kanske inte behöver vara en riktig flagga utan plates och tiles med rätt färger så den också ger ett mer o-ordnat intryck.

Men jag gillar MOCen :D

Wolcker

Citat från: lindyhep skrivet 14 november 2018 kl. 16:45
Ah, snyggt.

Skulle dock själv tror jag låtit hästarna "stå snett" om det gick. Lite lutande åt olika håll. MOCen blir lite för lugn i sitt uttryck jämfört med tavlan i mitt tycke. När du letar flagga kan du möjligen också tänka på det...det kanske inte behöver vara en riktig flagga utan plates och tiles med rätt färger så den också ger ett mer o-ordnat intryck.

Men jag gillar MOCen :D

försökte luta hästarna med det blev inget bra den gången, skall väl tänka på saken och kolla hur det blir =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Stigge72

Jag håller med föregående skribenter om att det är snyggt, om än väl "lungt" i förhållande till förlagan.

När det gäller hästarna skulle du kanske ha bitbyggda? De behöver ju bara vara framdelar, som kan sitta lite rörligt.

Odidoma

Du kanske skulle pröva om det blir mer fart i bygget med de nya hästarna (10352c01pb03). Det är ett härligt bygge men förtjänar lite fart.

Wolcker

Skall man blanda nya och gamla hästar för att få olika typer av ben eller skall man hålla sig till en typ?

Jag använde mig av en brun häst, ny som kan stegra, för att gå lite fart, men det blev inte bra, borde kanske ha alla och höja och sänka dom lite.

Försökte luta dom lite men fick itne det alls att bli bra. har funderat en del men inte kommit fram till ett bra svar.
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

CopMike

3937c04
Så kan du luta lite efter eget behag!?

Wolcker

Citat från: CopMike skrivet 16 november 2018 kl. 17:27
3937c04
Så kan du luta lite efter eget behag!?

Jo men det blev inte så bra med dom, men skall testa när jag skaffat in de nya typen av hästar.. =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Wolcker

Lite mer fart i det hela och flaggan ändrats till det mindre.

Skall testa på lite lutningar också snart



Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Ozp

Ser bättre ut med den mindre flaggan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.