Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SBC Januari 2019

Startat av danielbrrssn, 08 januari 2019 kl. 19:50

Föregående ämne - Nästa ämne

danielbrrssn

Swebrick Brick Challenge XXIV

Regler:   

    Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
    Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
    Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
    Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
    Bilderna ska postas innan midnatt torsdag 31 januari.
    Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala.
    Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.


Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång. Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Månadens bit är 2540 LegoPlate, Modified 1 x 2 with Handle on Side - Free Ends


danielbrrssn


Skafte

Efter en del experiment fick jag nedlåta mig till den dåliga fantasins ursäkter: modern konst!

Konstnären Torkel Malteblad har just avtäckt sin senaste skapelse "Känsla", inköpt av kommunen för ett ännu inte avslöjat, troligen sjusiffrigt, belopp. Material: betong och armeringsjärn. De mer klassiskt skolade besökarna förfasas.

AndersI

Ställ den på högkant så blir det nästan "Spiral åtbörd" som står i Norrköping...

janho

Min ursäkt för dåliga fantasi kallas för rymden... :-)

Här kommer ett mikro rymdskepp som passerar nån slags portal.






LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.