Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Flintstones

Startat av Ozp, 12 februari 2019 kl. 08:54

Föregående ämne - Nästa ämne

ColA

Köpte den på MoS idag för 699:- även om jag försökte motstå

Lordflintstone

fick ju bra omdöme i brickset.
jag vet inte varför jag stör mig så mycket på att fasaden är platt, Bedrock skylten inte är med och att Barneys ben är långa.
men jag har svårt att skaka av mig det.

byStfn

Nu har jag byggt och funderat på vad jag egentligen tycker. Och ja, om jag gör en sida vid sida-jämförelse med Andrew Clarks inskickade bidrag som jag röstade på så är den här produkten mindre attraktiv.

Men om jag nu tänker på hur många bitar extra som krävts i setet för att göra fasaden mer rundad kontra slututseendet så är det inte försvarbart. Från en låg vinkel så blir inte heller känslan så påtaglig som på kartongens bilder.

Karaktärerna hade kunnat designas på många olika sätt och här vet jag inte vad jag tycker funkat bättre. Jag gillar originalförslagen med tydliga svarta linjer men de här lite mer subtila ansiktena är ju helt klart mer användbara i andra sammanhang vilket jag tror är en avgörande faktor.

Byggmässigt var det inga superinovativa tekniker eller roliga bitar och förutom de tryckta bitarna så var det tre nya färger på befintliga hårbitar vilket ju är välkommet men annars ganska lite nytt och unikt för detta set.

I kategorin "Legomodell efter populärkulturell förlaga så hamnar nog ändå denna på en fjärde plats efter Wall-E, Ghostbustersbilen och Tron.

Jag gjorde en liten ryckig timelapse när jag byggde om någon vill se :)



LinusLundstrom

Citat från: byStfn skrivet 22 februari 2019 kl. 16:16
Nu har jag byggt och funderat på vad jag egentligen tycker. Och ja, om jag gör en sida vid sida-jämförelse med Andrew Clarks inskickade bidrag som jag röstade på så är den här produkten mindre attraktiv.

Men om jag nu tänker på hur många bitar extra som krävts i setet för att göra fasaden mer rundad kontra slututseendet så är det inte försvarbart. Från en låg vinkel så blir inte heller känslan så påtaglig som på kartongens bilder.

Karaktärerna hade kunnat designas på många olika sätt och här vet jag inte vad jag tycker funkat bättre. Jag gillar originalförslagen med tydliga svarta linjer men de här lite mer subtila ansiktena är ju helt klart mer användbara i andra sammanhang vilket jag tror är en avgörande faktor.

Byggmässigt var det inga superinovativa tekniker eller roliga bitar och förutom de tryckta bitarna så var det tre nya färger på befintliga hårbitar vilket ju är välkommet men annars ganska lite nytt och unikt för detta set.

I kategorin "Legomodell efter populärkulturell förlaga så hamnar nog ändå denna på en fjärde plats efter Wall-E, Ghostbustersbilen och Tron.

Jag gjorde en liten ryckig timelapse när jag byggde om någon vill se :)

Tack för videon och tankarna! Jag upplever setet som liiite otillfredsställande från de bilder/klipp jag sett. Väldigt mycket light bluish gray. Och bilen ser väldigt tam ut. Men sedan finns det en hel del fina detaljer. Skorstenen är härlig, och sidorna på kåken är mysigt modernt-Lego-runda. ...och såklart, nostalgin från min barndom sprattlar lite. Kanske blir ett köp framöver... Men det är ganska mycket annat på inköpslistan också...
Glad AFOL som passar på att bygga lite när kidsen somnat.

BrickLink-butik: BricksOfTheNorth

BrickMe

Citat från: byStfn skrivet 22 februari 2019 kl. 16:16
Nu har jag byggt och funderat på vad jag egentligen tycker. Och ja, om jag gör en sida vid sida-jämförelse med Andrew Clarks inskickade bidrag som jag röstade på så är den här produkten mindre attraktiv.

Men om jag nu tänker på hur många bitar extra som krävts i setet för att göra fasaden mer rundad kontra slututseendet så är det inte försvarbart. Från en låg vinkel så blir inte heller känslan så påtaglig som på kartongens bilder.

Karaktärerna hade kunnat designas på många olika sätt och här vet jag inte vad jag tycker funkat bättre. Jag gillar originalförslagen med tydliga svarta linjer men de här lite mer subtila ansiktena är ju helt klart mer användbara i andra sammanhang vilket jag tror är en avgörande faktor.

Byggmässigt var det inga superinovativa tekniker eller roliga bitar och förutom de tryckta bitarna så var det tre nya färger på befintliga hårbitar vilket ju är välkommet men annars ganska lite nytt och unikt för detta set.

I kategorin "Legomodell efter populärkulturell förlaga så hamnar nog ändå denna på en fjärde plats efter Wall-E, Ghostbustersbilen och Tron.

Jag gjorde en liten ryckig timelapse när jag byggde om någon vill se :)



Blev för frestad efter sett din timelapse så jag köpte och byggde ihop den idag. Rätt kul bygge men slutresultatet irl är fortfarande lite si sådär. I vissa vinklar ser den bra ut, andra inte... Saknar dock en skylt, en dinosaurie eller också de två barnen: Bambam & Pebbles  ;).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.