Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Kanske att vi kan tipsa varandra om reor och annat prisvärt.

För senaste tips se sist i tråden
Mvh Swebrick Moderator team


Just nu kan man köpa den stora Batmobile för 500:- i Sundsvall. Kartongerna lite skamfilade.
Tror inte att det är så många butiker som har den kvar i lager.


Mirandir

Börjar det inte vara antikvärde på de där snart? Hur som hellst så är 500 spänn för de där ett fynd. Köpte själv min för den summan på en BR-butik i stockholm. Då var kartongen öppen men alla bitar fanns med.

Rekomenderar den varmt då det är ett mycket omväxlande och roligt bygge. Sen är den riktigt snygg också. :)
Legobloggen: http://legobloggen.com

Nextuz

Åhh.. de där lät inte alls dumt =)

hmm...  liite sugen vart man =)
Är ungefär priset hos bricklink oxå =)

ogel

#3
såg



för 995 på barnens hus idag.. fick inte köpa den dock:/ nersatt från 1399 ganska bra pris när den mindre versionen gick på 400 på samma affär

Shompis

#4
ICA MAXI i Uppsala har billig LEGO. Det är ingen REA, men vissa LEGO prylar kostar mellan 30%-60% billigare än MSRP.

T.ex.

Ahsokas Star Fighter 249:- (499:- på Barnens Hus)
Lego Creator Flygplan, 150:- (299:- på Barnens Hus)
Lego Creator Motorcykel, 150:- (299:- Barnens Hus)
Lego Technic Go Kart 99:- (149:- på Barnens Hus)
Lego City Coast Guard Rescue  Helicopter 250:- (399:- på Leklust)

osv.


Det finns några av varje kvar.

Etzel

Intressant, tack för tipset Shompis!
Liten fråga bara, var ligger ICA MAXI i Uppsala? Som nyinflyttad har jag inte riktigt koll  ???
Vilken är annars den bästa butiken att hitta bra och billigt LEGO i Uppsala?

Shompis

ICA MAXI ligger i Stenhagen. Ta buss 5 mot Stenhagen. Det finns ICA MAXI, Siba, Lindex, och andra butiker samlade på samma plats. Du missar inte den.

Annars tycker jag bäst om Leklust då de har en tendens att rea Lego ganska ofta, det finns en i stan och en lite utanför söderut från stan (3 minter med buss från centralstationen), t.ex. buss 5, 20 och 22 går dit. Barnens Hus vid Ikea är också bra då de är lite billigare om vi jämför ordinarie pris, men de är snåla på att rea. Till barnens hus tar du buss 13. Det finns en LEKIA butik också. Ta buss 13 mot Ikea och stanna vid hållplatsen ONOFF. Lekia är lite dyrare, men de rear också då och då.

Sirre

Va?? Har ICA Maxi billigare lego?? Alla produkter jag har kollat på har varit normalpriser. :(
Shit, jag tror jag drar dit och kollar på en gång. Tur att man bor 3 min ifrån. ;D

Leklust utanför stan måste jag kolla upp, där har jag inte varit än. Vad är det för adress?
Vad är det för reor de brukar ha?

Barnens hus brukar jag också titta förbi, de brukar ha 15-20 % lägre priser, inte helt illa ändå. :)

Finns BR Leksaker kvar i stan förresten? Har inte varit där på evigheter.

Etzel

Citat från: Sirre skrivet 21 september 2009 kl. 19:35
Finns BR Leksaker kvar i stan förresten? Har inte varit där på evigheter.
Jag var där idag!  ;D
De har rea på en del Star Wars LEGO just nu:
7778 Midi-scale Millenium Falcon för 399:- (ord. 449:-)
7752 Count Dooku's Solar Sailor för 649:- (ord. 799:-)
8017 Darth Vader's TIE Fighter för 399:- (ord. 449:-)
7681 Seperatist Spider Droid för 329:- (ord. 399:- (349:- på S@H men där är den slutsåld))
7749 Echo Base för 299:- (ord. 349:-)

7041 Troll Battle Wheel för 399:- (ord. 449:-)

Jag är inte så intresserad av SW så jag köpte inget men Echo Base var lite lockande.

Sirre

Citat från: Etzel skrivet 21 september 2009 kl. 20:24
Jag var där idag!  ;D
De har rea på en del Star Wars LEGO just nu:
7778 Midi-scale Millenium Falcon för 399:- (ord. 449:-)
...
7681 Seperatist Spider Droid för 329:- (ord. 399:- (349:- på S@H men där är den slutsåld))

Men herrejösses! Varför har jag glömt bort BR!?
Jag måste dit omedelbums!

Jag var förbi ICA Maxi nu, och ja jäklar vilka nedsänkta priser de hade på vissa modeller.
Jag måste ha tittat på helt fel saker förut, såvida sänkningen inte är något de gjort nyligen.
Det verkade mest gälla City och Creator vad jag såg (samt de mindre Technic-modellerna), men dessa är ju mina favoriter så det är perfekt för mig. ;D

Särskilt lockande är 7743 Police Command Center för 249kr (ord. 449kr).
Det blir nog en tur tillbaka imorgon (hade inte plånboken med mig :().

Tack Shompis för tipset. :)

Selander

Ica maxi Uppsala har historiskt aldrig haft några speciella priser vad jag har sett.
Å ändå handlar jag där en gång i veckan.....måste vara nån drive just nu,
eller så är lego på väg ut helt och hållet där, för det har blivit mindre och
mindre sortiment för varje år  :(

Shompis

Barnes Hus har någon rikskampanj? där om du köper LEGO så får du 20kr rabattkupong för varje 100kr LEGO du köper. Gäller till 27 September.

Sirre

Citat från: Shompis skrivet 22 september 2009 kl. 10:21
Barnes Hus har någon rikskampanj? där om du köper LEGO så får du 20kr rabattkupong för varje 100kr LEGO du köper. Gäller till 27 September.

Men jäklar vad det dyker upp fina erbjudanden just nu!
Jag kommer ju bli jättefattig den här veckan. Tur att pengarna kommer snart. ;)

Jag antar att du upptäckte detta (och därmed gäller) på Barnens Hus i Uppsala?

Shompis

Jag råkade höra det i kön när jag besökte butiken i Uppsala och skulle köpa barnkläder under helgen. Och igår eftermiddag fick jag e-post från Barnens Hus med erbjudandet. Det ska vara LEGO tävlingar också. Vem som bygger snabbast och annat. Jag tror att info om erbjudandet finns på deras hemsida också.

Etzel


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.