Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Byggbeskrivningar - Frågor och önskemål

Startat av Anders67, 12 november 2013 kl. 18:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Storm_666

Hoppar in i tråden och kollar om någon har egna ritningar på CC/modular hus.
Håller på att köpa på mig en del originalbyggen i modularserien men önskar lite mer blandat utseende på mina gator  ;)
Även tips mottages med ett leende på läpparna  8)

Tack på förhand

Anders67

Testa denna site, de har en hel del fina modular hus instruktioner till försäljning!
http://www.brickcitydepot.com/city-building-instructions.html

Storm_666

Där finns det en hel del intressant  :)
Tack så jättemycket  ;D

andreaseldh

Hittade Åhlénshuset i miniatyr. Är tanken (precis som med alla andra byggbeskrivningar som ligger här) att man får ordna bitarna själv, eller ska den släppas som officiellt Swebrick-set, likt spårvagnarna och Uppsala slott?

Record

Citat från: andreaseldh skrivet 13 november 2014 kl. 21:14
Hittade Åhlénshuset i miniatyr. Är tanken (precis som med alla andra byggbeskrivningar som ligger här) att man får ordna bitarna själv, eller ska den släppas som officiellt Swebrick-set, likt spårvagnarna och Uppsala slott?

Nej. mini- Åhlenshuset var en exklusiv grej just för dom som deltog i projektet.
Men bekrivningen måste även av de som fick setet i Uppsala hämtas upp här.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Tie Fighter

Jag skulle vilja ha byggbeskrivningen på ditt hotell (anders67)

Anders67

Citat från: Tie Fighter skrivet 14 november 2014 kl. 05:45
Jag skulle vilja ha byggbeskrivningen på ditt hotell (anders67)
, vi får se, tanken har slagit mig, men... Det är några bitar

Tie Fighter

Citat från: Anders67 skrivet 14 november 2014 kl. 07:38
Citat från: Tie Fighter skrivet 14 november 2014 kl. 05:45
Jag skulle vilja ha byggbeskrivningen på ditt hotell (anders67)
, vi får se, tanken har slagit mig, men... Det är några bitar
Håller tummarna  :D

Karinoswald

Hej!
Min legotokige sjuåring har sett angry birds i lego på youtube och önskar sig en beskrivning så innerligt! Jag har hittat en liten beskrivning på den röda fågeln, men han vill ha slangbella och grisar och rubbet. Är det någon som har gett sig på detta och har en bra beskrivning?

andreaseldh


Tie Fighter

Håller fortfarande tummarna angående ditt Hotel

andreaseldh

Gotlandsfärjan

Skorstenen och tile 1x3 ska flyttas 1/2 knopp framåt. Varför är det förresten inte samma beskrivning här som fanns i asken?

Anders67

Anledningen till skillnad i instruktion är att krakfot har gjort den som är i kartongen och jag har gjort den som ligger i byggbeskrivningar. Lite logistiska själ till detta!
Om instruktionen är fel så ska jag rätta den!

Anders67

Citat från: andreaseldh skrivet 04 juni 2015 kl. 20:23
Gotlandsfärjan
Skorstenen och tile 1x3 ska flyttas 1/2 knopp framåt.
Fixat!

john_soderberg

har swebrick några byggbeskrivningar/ instruktioner/ mått som gäller för landskap förutom moduverse basplattan?  Om jag t.ex. har ett stort fint berg som jag vill sätta ihop med andra swebrickares landskap på event etc. eller är det något som bestäms från event till event, byggare mellan?

Jag såg att det fanns instruktioner/ rutiner för landskapsbygge på ett annat forum men tyvärr hittar jag det inte nu. Som jag kommer ihåg det hade fanns det 2 olika storlekar på basplattorna och 3 höjd nivåer (1 typ gräsmatta/ flod, 2 typ lågt berg/ kulle och 3 berg)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.