Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Artiklar.

Jesperrydhog

Ett utbygge på gå med Lego City Brandstation nr 2. Engelholms Museum. by Jesper Rydhög, on Flickr

Jesperrydhog

Hela Lego City Brandstation nr 2 är om byggd.

Jesperrydhog

Man har försökt med att bygga en gammal Volkswagen Lastbils brandbil.


Jesperrydhog

Den fick vara ute lite.

Jesperrydhog

Så här långt har jag kommit med så kallade för Edenberga frivilliga brandkår med Lego byggnad. Det är fortfarande mycket kvar att göra.

Jesperrydhog

Här har vi en grej som jag vill gärna kalla det för en stoppkloss brandbil eller som en slangutläggerbil.
Det användes ganska mycket från för.
En stoppklossbil den används nu för att åtminstonde till att förhindra högre hastighet på bilar vid vägarbets område. Eller vid detta tillfälle för brandsoldaterna när dom försöker
hjälpa dom skadade ut från trafikolyckan. Vid ett extra stopp på en Trafikolycka på stora vägarna som finns där ute.



Jesperrydhog

Så här ser den ut nu brandstationen. Föreställa Edenberga frivilliga brandkår. Men så lik blev den inte.

Jesperrydhog

Här har vi då en som ska liknar den från Vänstra Blekinges Räddningstjänst tankbil från Mjällby brandstation. Men ändå inte blir så lik som tanken var då tänkt.  ;) ??? :)

Jesperrydhog

Citat från: Jesperrydhog skrivet 22 oktober 2017 kl. 21:38
Här har vi då en som ska liknar den från Vänstra Blekinges Räddningstjänst tankbil från Mjällby brandstation. Men ändå inte blir så lik som tanken var då tänkt.  ;) ??? :) den är ganska mer lik än den andra som jag har försökt med.

Jesperrydhog

En annan liten konstig Lego Citys Enhetsbil.

Jesperrydhog

Hej på er.
Nu har jag börjat med att bygga upp en
Liten Räddningsenheter av Lego. Den ska föreställa då en Industribrandkår från Olofström Volvo Industri AB.
Här har vi då en Iveco brandbil fast av Lego modell. Som jag har försökt med att likna.  Här kommer då lite bilder på den.

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Tjena.
Nu har jag byggt om brandstationen Edenberga frivilliga brandkår. Nu som Mölle brandstation utanför Höganäs vid Kullaberg i Skåne. Men tyvärr är denna vackra gamla brandstationen nedlagd från 2016 :'(. Det har varit ett frivilligt brandvärn. Man har försökt att likna den på något sätt.  :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.