Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Dold motoriserad kanon till försvarslinjen

Startat av Nilsson.calle, 12 januari 2018 kl. 21:23

Föregående ämne - Nästa ämne

mortil

Citat från: stej123 skrivet 16 januari 2018 kl. 13:21
Riktigt häftigt!

Har haft en liknande idé fast en radarstation istället. Som ploppar upp och snurrar runt. Ska bli kul att se det här live!

Typ Bas 90 system?  är det inte dom som hade flygradarn i silos som sköt upp
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Memmla


Nilsson.calle

Citat från: micke skrivet 19 januari 2018 kl. 09:40
Så häftigt och coolt bygge!

Tack

Citat från: mortil skrivet 19 januari 2018 kl. 17:04
Citat från: stej123 skrivet 16 januari 2018 kl. 13:21
Riktigt häftigt!

Har haft en liknande idé fast en radarstation istället. Som ploppar upp och snurrar runt. Ska bli kul att se det här live!

Typ Bas 90 system?  är det inte dom som hade flygradarn i silos som sköt upp

Har ingen direkt koll på Flygvapnet men har hört att de haft något liknande.
Hörde också att det inte alltid gick som tänkt när de sänkte ner den för fort, det kunde hända att radarantennen blev lite bucklig när den slog i på vägen ner.

Citat från: Memmla skrivet 19 januari 2018 kl. 23:13
Coolt!  :D

Tack


Nilsson.calle

Fortfarande finns det en hel del som behäver färdigställas men bilden visar den tänkta layouten till Huskvarna.

General Brick

Väldigt imponerande bygge! Jag har en del tankar kring vad som skulle göra den mer realistisk, om du vill ha feedback.

Nilsson.calle

Citat från: General Brick skrivet 01 april 2018 kl. 13:53
Väldigt imponerande bygge! Jag har en del tankar kring vad som skulle göra den mer realistisk, om du vill ha feedback.

Tack. 

Feedback är alltid välkommet. Intressant att få veta hur jag kan utveckla mitt bygge.

Nilsson.calle

Uppdatering med lite nya bilder.

Nu känner jag att kommit så långt att den här delen är färdig så jag har ändrat rubriken till [MOC] ,ska bli kul att få visa upp den i Huskvarna och förhoppningsvis även i Örebro i sommar.

Det som hänt sedan sist är att jag har byggt färdigt berget och snyggat till täckluckan. Täckluckan blev en aning tung då jag använt lite för många bitar så det blev först problem med mekanismen som skjuter den åt sidan. Jag blev tvungen att göra så att slirkopplingen gav mer kraft innan den släppte.



Nybohov Creation Ltd.

Det ser snyggt ut.

Jag vill inte vara den som är den och lägger en sardin på stämningen (sic!), men vad säger Legos, något fyrkantiga, regler om krig på utställningar?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim


Nilsson.calle


Nilsson.calle

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 04 april 2018 kl. 13:29
Det ser snyggt ut.

Jag vill inte vara den som är den och lägger en sardin på stämningen (sic!), men vad säger Legos, något fyrkantiga, regler om krig på utställningar?

Tack.

Det är ju inte Lego som anordnar utställningen utan Swebrick och så som jag förstått det så är det vi som förening som bestämmer vad som saka vara med och ställas ut.
Eftersom alla åldrar kommer till våra utsällningar så gäller det ju att det som ställs ut är "barntillåtet".
För mig är det också ganska långt mellan de soldater som övar i mitt bygge till att bygga ett krigsdiorama som innehåller krig , våld, blod mm.

Sen vad som gäller med Legos egna regler är det nog så att jag inte skulle bli antagen till tex Lego World eller någon annan utställning som Lego andordnar själva.

mortil

Citat från: Nilsson.calle skrivet 08 april 2018 kl. 15:32
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 04 april 2018 kl. 13:29
Det ser snyggt ut.

Jag vill inte vara den som är den och lägger en sardin på stämningen (sic!), men vad säger Legos, något fyrkantiga, regler om krig på utställningar?

Tack.

Det är ju inte Lego som anordnar utställningen utan Swebrick och så som jag förstått det så är det vi som förening som bestämmer vad som saka vara med och ställas ut.
Eftersom alla åldrar kommer till våra utsällningar så gäller det ju att det som ställs ut är "barntillåtet".
För mig är det också ganska långt mellan de soldater som övar i mitt bygge till att bygga ett krigsdiorama som innehåller krig , våld, blod mm.

Sen vad som gäller med Legos egna regler är det nog så att jag inte skulle bli antagen till tex Lego World eller någon annan utställning som Lego andordnar själva.

Då är vi två. 😎
Jag tycker dock legosfyrkantiga ramar knakar lite i grunden för dom tänjer faktist på den själva.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Illuwatar

Hoppas detta kommer med till Huskvarna - att se detta bygge IRL är något helt annat än på bild...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.