Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nytt hörnhus från Neighborhood Book 2 ..

Startat av Manne, 09 december 2018 kl. 18:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Manne

Hej.

Fick boken av mina barn i farsdag present så nu ett tag efter fick man allt prova o bygga huset på framsidan.. Denna gång är det fullt med inredning i alla rummen på ett eller annat sätt.. mycket Tiles i denna version..

Har fått ihop allt till 99% skulle jag gissa.. vissa bitar är lite svårfångade ur samlingen..




Med Vänlig Hälsning Manne
Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

andreas E


Jesperrydhog


Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Stigge72

Stiligt!
Är det två separata hus, eller sitter de ihop?

Laggeman

Citat från: Stigge72 skrivet 11 december 2018 kl. 10:35
Stiligt!
Är det två separata hus, eller sitter de ihop?

Då jag själv håller på att bygga detta nu, fast i två andra färger såklart, så kan jag svara på frågan. :) De sitter ihop. Men med lite extrabitar så kan man så klart bygga dem var för sig om man vill det.
Distrubutör för TUPPERWARE i Skåne (, Öland, Gotland & Blekinge).

Joacim

Har båda böckerna och de ger en hel del inspiration, främst för olika inredningar som jag är väldigt dålig på att göra.
Gillar författarnas tips om många fönster så man ser all fin inredning, jag som ogillar bygga inredning. Så då är det bara att börja med det också har två trevåningshus att inreda nu, ska bara sortera klart allt som ligger på byggskrivbordet.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Joacim skrivet 18 januari 2019 kl. 05:55
Har båda böckerna och de ger en hel del inspiration, främst för olika inredningar som jag är väldigt dålig på att göra.
Gillar författarnas tips om många fönster så man ser all fin inredning, jag som ogillar bygga inredning. Så då är det bara att börja med det också har två trevåningshus att inreda nu, ska bara sortera klart allt som ligger på byggskrivbordet.

Jag har också svårt för att göra inredning. Jag brukar sätta gardiner, draperier och persienner i fönstren istället.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Joacim

Åh smart! Då får jag göra så med alltså! ;)

Magnus den store

Fint hus, möjligen skulle jag ändra taket. Det ger intryck av att hänga i luften.

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 18 januari 2019 kl. 07:41
Citat från: Joacim skrivet 18 januari 2019 kl. 05:55
Har båda böckerna och de ger en hel del inspiration, främst för olika inredningar som jag är väldigt dålig på att göra.
Gillar författarnas tips om många fönster så man ser all fin inredning, jag som ogillar bygga inredning. Så då är det bara att börja med det också har två trevåningshus att inreda nu, ska bara sortera klart allt som ligger på byggskrivbordet.

Jag har också svårt för att göra inredning. Jag brukar sätta gardiner, draperier och persienner i fönstren istället.

Ett annat sätt är att bygga svart bakom. Då ser det nedsläckt ut.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.