Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC/MOD] M:Tron Legacy

Startat av Kvarnbacka, 30 mars 2018 kl. 10:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Även om jag inte är ett stort fan av Tron och antagligen inte kommer att köpa Ideas-setet så gillar jag estetiken i såväl filmerna som i legoversionen. Baserat på bilder från recensionen på The Brothers Brick byggde jag min egen tolkning: M:Tron Legacy!



Genom att byta ut några få bitar får man enkelt till ytterligare en variant: Blacktron Legacy!



Jag har dock bara bitar till en av dem. Vilken vill ni helst se i Huskvarna?

pareriksson

Citat från: Kvarnbacka skrivet 30 mars 2018 kl. 10:50
Även om jag inte är ett stort fan av Tron och antagligen inte kommer att köpa Ideas-setet så gillar jag estetiken i såväl filmerna som i legoversionen. Baserat på bilder från recensionen på The Brothers Brick byggde jag min egen tolkning: M:Tron Legacy!



Genom att byta ut några få bitar får man enkelt till ytterligare en variant: Blacktron Legacy!



Jag har dock bara bitar till en av dem. Vilken vill ni helst se i Huskvarna?
Min röst är på Blacktron. Det röda sticker ut för mycket.

mullemannen

Håller med! Den med svart och vit minigigur passar in bäst!
Mvh

Mullemannen

CopMike

Snyggt klossat :D! Jag föredrar också Blacktron Legacy!

andreaseldh

Jag röstar på M:Tron, som jag tror att fler besökare kommer att känna igen som ett tidigare Lego-tema. Det ska ju sticka ut så att man förstår att det är en crossover mellan filmen och Lego-temat!

Peter S

M:tron tyckte jag var fräsigare!

Kvarnbacka

Tack för era synpunkter! Det var ju ganska jämnt mellan de två alternativen, så jag får se hur jag gör. Tanken är att ställa ut den ihop med min M:Tron-Falken, men det skulle ju kunna vara Blacktrontema på motorcykeln ändå.

Nybohov Creation Ltd.

Som något av en expert på Tron lägger jag min röst på M:Tron Legacy.

(Äsch, det enda jag vet om Tron är att Daft Punk gjort musik till en film med det namnet. Jag har inte hört den heller.)
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.