Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Downtown police station of PCT 7

Startat av General Brick, 11 januari 2019 kl. 19:55

Föregående ämne - Nästa ämne

General Brick

Efter många dagars idogt arbete så börjar jag bli klar med min första MOC som AFOL. Just eftersom det är min första är jag väldigt nyfiken på vad ni andra tycker så jag tänkta att jag ger er en liten preview genom att visa utsidan. Så får ni se fler bilder samt våning för våning sen när allt är klart. All feedback uppskattas!  :)

Polisstationen består då av två hus. Det stora tegelhuset är inspirerat av en amerikansk polisstation från början av 1900-talet. Korsvirkeshuset är bara random korsvirkeshus, att det blev det var väl för att mitt sista projekt innan min dark age just var ett korsvirkeshus. Ville dela upp det i två hus för att göra bygget mer intressant och tilltalande. En tredimensionell fasces i fasaden är mitt eget påhitt som jag blev väldigt nöjd med. (Fasces har sedan romarrikets dagar förknippats med ordningsmakten och återfinns i enhövdad version i svenska polisvapnet.) Tänker att jag går in mer på detaljer sen när det är klart, (om ni är intresserade).

Vet inte varför bakgrunden blev svart upptill på renderingen.


Classus

Riktigt snyggt byggt! "Vill ha"-känslan väcktes direkt. :)

Nybohov Creation Ltd.

Det ser mycket fint ut.

Jag skulle föreslå att ha jumperplates under fönstren för att få till ett litet indrag. Fasaden kan lätt se för platt ut annars, tycker jag.

Under det sandgröna taket vore det snyggt med någon sorts kant eller överhäng. Det enklasta är att använda 32028.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

General Brick

#3
Datorn har tuggat med rendering av bilder i ett dygn, men nu är de klara så att ni får se insidan. Jag bestämde mig idag för att ändra färgerna när det gällde saker av trä, just för att jag misstänker att andra skulle tycka det blev lite väl mycket reddish brown. Men bilden på första våningen (överblicksbild) är från idag, så där ser man det nya färgschemat, de andra bilderna är från igår. Taket har jag också byggt idag, det jag visade innan var provisoriskt. Kylskåp saknas på bilderna, men det har tillkommit ett idag.


General Brick

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 12 januari 2019 kl. 14:04
Det ser mycket fint ut.

Jag skulle föreslå att ha jumperplates under fönstren för att få till ett litet indrag. Fasaden kan lätt se för platt ut annars, tycker jag.

Under det sandgröna taket vore det snyggt med någon sorts kant eller överhäng. Det enklasta är att använda 32028.

Tack!

Jag är två steg före då jag redan har 5 st svarta 32028 som överhäng i bygget på bilden.  :P Dessa är dock nu utbytta till en rad i sand green så det blir en del av koppartaket istället.

Det förutsätter ju att väggen år två studs djup, vilket den bara är på första våningen i vänstra huset. Sådant djup hade kanske varit lite mer tidstypiskt, men det finns ju gott om hus som är väldigt platta irl. Så kan nog ändå känna att det är rätt okej som det är nu. Däremot när jag tänkte över det här med fönstren så blev jag lite sugen på att dra in mittensektionen på våning två med jumper plates, får se över om det går att lösa smidigt.

Citat från: Classus skrivet 12 januari 2019 kl. 13:52Riktigt snyggt byggt! "Vill ha"-känslan väcktes direkt. :)

Tack!

General Brick



Den här ska finnas på taket också, man kan ju inte ha en legopolisstation utan en bat signal!  :) Det är därför som man kan komna upp på taket, vilket man gör via en nedfällbar stege i taket på polischefen kontor.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.