Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Den röda draken Bert

Startat av Byggare M, 05 december 2017 kl. 23:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Byggare M

Min femåriga son, som för tillfället snöat in på Ninjago ville gärna ha en drake som Kai kunde flyga på. Efter önskemål blev därför dagens bygge denna drake som mina barn namngav Bert. Blev inte helt nöjd med vingarna men desto nöjdare med lekvänligheten då det går att böja varenda lem samt ställa den på bakbenen. Ett problem jag har när jag bygger är att det som oftast blir enfärgat istället för nyanserat. Av någon anledning har jag lättare att använda fantasin med ett begränsat bitutbud. Men då tar också bitarna slut, vilket jag märkte när jag skulle bygga vingarna som jag velat haft större. Får bygga om på sikt helt enkelt.

Stigge72

Jag gillar att han ser ut att kasta hungriga blickar åt alla håll. :)

Emma

Inspirerad av mixlarna. Eller det kanske är omedvetet. Söt blev den i alla fall. Gillar tänderna och uttrycket i ansiktet!

stej123

Jättegullig drake! Ser ut som en blandning av Mushu från Mulan och en Mixel!

pareriksson

Huvudet fick mig direkt att tänka på Scrat. :)

Byggare M

Citat från: Emma skrivet 06 december 2017 kl. 10:59
Inspirerad av mixlarna. Eller det kanske är omedvetet. Söt blev den i alla fall. Gillar tänderna och uttrycket i ansiktet!
Tack!
Har faktiskt aldrig byggt någon mixel. Men sonen fick en röd brandmansmixel i julkalendern häromdan som han ratade direkt så då lade jag beslag på bitarna och framförallt ögonen. Därav igenkänningsfaktorn kanske.

Byggare M

Citat från: Stigge72 skrivet 06 december 2017 kl. 09:53
Jag gillar att han ser ut att kasta hungriga blickar åt alla håll. :)
Bert har precis fått syn på en skara barn på väg mot pariserhjulet och gör sig redo för att dyka ner och sluka dem.

Byggare M

Citat från: stej123 skrivet 06 december 2017 kl. 11:07
Jättegullig drake! Ser ut som en blandning av Mushu från Mulan och en Mixel!
Tack!
Har inte sett Mulan men när jag googlade Mushu så var det ju inte alls olikt.

Byggare M

Citat från: pareriksson skrivet 06 december 2017 kl. 12:34
Huvudet fick mig direkt att tänka på Scrat. :)
Håller med. Det var inte heller helt olikt. Kanske ska testa lite mindre modifieringar och färgbyte.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.