Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad köpte du för LEGO idag?

Startat av sweMezza, 08 juni 2010 kl. 23:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!


BrickMe

Rätt!
[/quote]

Attans också, borde ha förstått att det var en fälla :o

Min bortförklaring är dock den att jag sällan kvalificerar mig till freebies. Om jag får några minidolls i set å dylikt så ger jag bort de flesta till en bekants döttrar.

Clarmo

Hittade ganska billigt så kände mig tvingad att slå till. Eftersom jag såg filmen i lördags också så var det inte svårt att övertyga mig själv  :D

Skafte

Idag kom en av mina många BL-beställningar till Fabuwars. Det var länge sen man såg ett sånt här brev!

HasseC

Förrförra veckans impulsköp. En Ninjago City, två City Docks, två Temple of Ultimate Weapon och nio kilo blandat Ninjago från Blocket. Bland annat Destinys Bounty. Det var en del bra reor så jag fick feeling.

Tanken är att bygga City och City Docks och sedan använda övriga bitar till en MOC modular som passar med dem. Jag har ingen erfarenhet men det ska bli kul.

För övrigt är jag ny här men har byggt Technic i stora delar av vuxen ålder (45 år) Känner att det är lite dåligt med set kvar att köpa och inser att det här året får ägnas åt något nytt. Ninjago City-konceptet ser grymt ut så det ska bli en kul utmaning. Apocalypseburg lockar lite också :)

Magnus den store

#6621
Tydligen har jag köpt 5 stycken och 5 stycken . Kan inte minnas att jag beställt det. Enligt följesedeln har jag dessutom fått ett nytt namn och adress. Numera heter jag visst Daniel Kampa och bor i Otterstadt, Tyskland.

Tillägg: Jag kände igen namnet, men jag kunde inte placera det. När jag sökte på Daniel Kampa i min mail fick jag jag två träffar. Han har BL-butiken Sta Laedla, och jag köpte Lego av honom för 7 år sedan.

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreas E

Citat från: Magnus den store skrivet 16 april 2019 kl. 12:19
Tydligen har jag köpt 5 stycken och 5 stycken . Kan inte minnas att jag beställt det. Enligt följesedeln har jag dessutom fått ett nytt namn och adress. Numera heter jag visst Daniel Kampa och bor i Otterstadt, Tyskland.

Tillägg: Jag kände igen namnet, men jag kunde inte placera det. När jag sökte på Daniel Kampa i min mail fick jag jag två träffar. Han har BL-butiken Sta Laedla, och jag köpte Lego av honom för 7 år sedan.
Ja behöver du dem inte så vet jag några GBC nissar som tycker om dem ;)

Pekblom

Citat från: HasseC skrivet 29 mars 2019 kl. 18:30
Förrförra veckans impulsköp. En Ninjago City, två City Docks, två Temple of Ultimate Weapon och nio kilo blandat Ninjago från Blocket. Bland annat Destinys Bounty. Det var en del bra reor så jag fick feeling.

Tanken är att bygga City och City Docks och sedan använda övriga bitar till en MOC modular som passar med dem. Jag har ingen erfarenhet men det ska bli kul.

För övrigt är jag ny här men har byggt Technic i stora delar av vuxen ålder (45 år) Känner att det är lite dåligt med set kvar att köpa och inser att det här året får ägnas åt något nytt. Ninjago City-konceptet ser grymt ut så det ska bli en kul utmaning. Apocalypseburg lockar lite också :)

Välkommen ner i träsket. :)

Magnus den store

Citat från: andreas E skrivet 16 april 2019 kl. 14:46
Citat från: Magnus den store skrivet 16 april 2019 kl. 12:19
Tydligen har jag köpt 5 stycken och 5 stycken . Kan inte minnas att jag beställt det. Enligt följesedeln har jag dessutom fått ett nytt namn och adress. Numera heter jag visst Daniel Kampa och bor i Otterstadt, Tyskland.

Tillägg: Jag kände igen namnet, men jag kunde inte placera det. När jag sökte på Daniel Kampa i min mail fick jag jag två träffar. Han har BL-butiken Sta Laedla, och jag köpte Lego av honom för 7 år sedan.
Ja behöver du dem inte så vet jag några GBC nissar som tycker om dem ;)

Att göra sig av med Lego känns som det minsta problemet. Först måste jag få Lego att leverera rätt paket till mig så att jag kan bygga klart min moc i tid till Borlänge.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Silence101

På tur i Danmark. Skulle inte leta Lego men men men.
In på en second hand. Inget på hyllan. Vad söker du? Undrat expediten. Lego, svarade jag.
-Ett ögonblick. Efter en stund kommer hon ut med en flyttlåda full. Jag jublar inombords.  Vid kontroll så är det hälften Playmobil. Jag sorterade ut lego och frågade om priset. 100 kr ville hon ha. Jag slog till direkt.
Jag ser redan CS 924 och en borg  😀😀😀
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

whiskas

Citat från: Silence101 skrivet 23 april 2019 kl. 14:20
På tur i Danmark. Skulle inte leta Lego men men men.
In på en second hand. Inget på hyllan. Vad söker du? Undrat expediten. Lego, svarade jag.
-Ett ögonblick. Efter en stund kommer hon ut med en flyttlåda full. Jag jublar inombords.  Vid kontroll så är det hälften Playmobil. Jag sorterade ut lego och frågade om priset. 100 kr ville hon ha. Jag slog till direkt.
Jag ser redan CS 924 och en borg  😀😀😀
100 danska? Det är ju minst 8000 svenska...  ;)

Silence101

Citat från: whiskas skrivet 24 april 2019 kl. 10:03
Citat från: Silence101 skrivet 23 april 2019 kl. 14:20
På tur i Danmark. Skulle inte leta Lego men men men.
In på en second hand. Inget på hyllan. Vad söker du? Undrat expediten. Lego, svarade jag.
-Ett ögonblick. Efter en stund kommer hon ut med en flyttlåda full. Jag jublar inombords.  Vid kontroll så är det hälften Playmobil. Jag sorterade ut lego och frågade om priset. 100 kr ville hon ha. Jag slog till direkt.
Jag ser redan CS 924 och en borg  😀😀😀
100 danska? Det är ju minst 8000 svenska...  ;)

Det var ju till välgörande ändamål :D
4 kg Lego blev det. Lite skräp, lite kloner, lite konstiga leksaksdelar och några gamla körsbärskärnor! .
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Magnus den store

Paniken när jag i fredags insåg att jag glömt köpa den där "ovanliga" biten (24309) som jag behöver 32 stycken av, men som bara fem säljare i EU har i tillräcklig mängd, och lättnaden när jag idag kunde köpa, och hämta upp en bättre ersättningsbit (15068), hos 0046 Mixlek, 1,5 km söderut.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

DanielEss

Inte idag men väl igår - tog en liten road trip till Lego Center i Bureå och plockade upp till ett så skamligt lågt pris att det blev en med. Jag är glad att jag inte samlar på äldre Star Wars eller Lord of the Rings, för då skulle månadspengen för ett halvår framöver rykt i "hemliga rummet" (dvs viloplatsen för exklusiva/utgågna set)...
Väl värt en tur om man är i landsändan!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.