Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Modulhus; Sjukhus, PoP & Brandstation (wip)

Startat av shutter, 19 augusti 2011 kl. 17:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Sirre

Häftigt! Gillar datortomografen som de andra nämnt, snyggt!
Jag är ju själv sjukvårds-fantast (i lego-form) så jag blir riktigt sugen på att sätta igång med mina egna planer. Problemet är ju bara tid och bitar...

Nåväl! Jag kommer följa ditt bygge med spänning! :)

shutter

Ett litet steg framåt!

Färgkompleterat bottenvåningen samt lagt till en dekorrand i vitt.

shutter

Ja sjukhuset är nyligen rivet. Det nådde inte riktigt ända fram...

Inför det väntande statsbesöket av Sven & Eva till Sjöholma bestämde jag mig för att bygga ut brandstationen. Sagt och gjort. Nu håller det full CC-standard med 3 våningar hela vägen. Bilderna visar 3:e våningen under processen. Stort är det :D

Sockerbit

Snygga hus, speciellt den stora brandstationen.

shutter


Brandmästaren är ute och inspekterar leveransen av golvplattor till vagnhallen. Lite bulk-bitar på det så är det snart färdigt :D

DAN

Gillar det jag ser, är själv väldigt intresserad i att bygga brandbilar och en brandstation, kom igång med det lite men pga brist av tid och plats just då har jag framskjutit projektet. Har som dig plan på att göra med 4-6 st portar. Din modell är definitivt imponerande och fantastisk. Good job!

Joacim

Kan bara säga att jag blir grymt sugen på att bygga en egen räddningsstation (till tjejens barn) inte för min egen skull...  :o
Nej, nej inte alls (haha) fast kanske ska bygga klart hamn och containerbåt först. Blev inte nöjd med första version av båt så nu sitter jag och pillar i LDD för att få en bättre version, hamnen måste fixas till för att passa moduverse väg och bottenplattor.
Lovar att lägga upp det så fort jag är klar.

Anders67

Citat från: Joacim skrivet 20 april 2014 kl. 10:41
Kan bara säga att jag blir grymt sugen på att bygga en egen räddningsstation (till tjejens barn) inte för min egen skull...  :o
Nej, nej inte alls (haha) fast kanske ska bygga klart hamn och containerbåt först. Blev inte nöjd med första version av båt så nu sitter jag och pillar i LDD för att få en bättre version, hamnen måste fixas till för att passa moduverse väg och bottenplattor.
Lovar att lägga upp det så fort jag är klar.

Låter trevligt!

Storm_666

Shutter, har du någon inredning i brandstationen och isf kan du lägga ut några bilder på det?

Jesperrydhog

Brandstation,Polis och Sjukhuset är väl riven sen länge va?
Jag gillade både polis och Brandstation var fina. Mvh JR.

22_sas

Hej!
Snygga byggnader  :)
Hissen till sjukhuset! hur  gör du den?

Lasse

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.