Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Musikaliska vinjetter

Startat av Kvarnbacka, 12 mars 2013 kl. 09:36

Föregående ämne - Nästa ämne

lindyhep

Citat från: Myko skrivet 12 mars 2013 kl. 23:31
Sa du inte att den var enkel? :o

Njae.... Han skrev att bygget var enkelt och det stämmer ju.

Kvarnbacka

Citat från: lindyhep skrivet 13 mars 2013 kl. 07:08
Citat från: Myko skrivet 12 mars 2013 kl. 23:31
Sa du inte att den var enkel? :o

Njae.... Han skrev att bygget var enkelt och det stämmer ju.

Precis så  ;)

Nu tror jag bestämt att ni behöver en ledtråd!

Låten som bilden syftar på är en av de mest ouppmärksammade låtarna från ett kontroversiellt album med en känd grupp.

MicroByggare

Citat från: Kvarnbackafilm skrivet 13 mars 2013 kl. 12:51
Citat från: lindyhep skrivet 13 mars 2013 kl. 07:08
Citat från: Myko skrivet 12 mars 2013 kl. 23:31
Sa du inte att den var enkel? :o

Njae.... Han skrev att bygget var enkelt och det stämmer ju.

Precis så  ;)

Nu tror jag bestämt att ni behöver en ledtråd!

Låten som bilden syftar på är en av de mest ouppmärksammade låtarna från ett kontroversiellt album med en känd grupp.

Det gav mig en massa idéer ::)
Minderårig LEGObyggare! Min Flickr: www.flickr.com/photos/92996446@N08/

Kvarnbacka

Den där ledtråden verkar ha tagit död på all gissningslusta. Bäst att ni får en till, så vi får fart på den här tråden!

Färgen på klossen har ingen betydelse.

Silence101


Brick House av Commodores ?
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Kimmen

Redan gissat på den.. var ej rätt

Silence101

Citat från: Kimmen skrivet 13 mars 2013 kl. 22:36
Redan gissat på den.. var ej rätt

Ojdå missade det. ( men det kunde varit den :)  )
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Kvarnbacka

Vill ni ha mer hjälp?

Det är en amerikansk grupp som ligger bakom låten. Skivans omslag pryds av ett provocerande konstverk.

Kvarnbacka

#38
Ingen som vågar sig på en gissning?
Ni har varit ganska nära det rätta svaret.
Ny ledtråd då, fast nog tycker jag att bilden talar för sig själv...  :)

Låten i fråga är inte den som gruppen främst förknippas med.
Gruppen har ofta, inte minst vid släppet av skivan som den här låten är med på, kritiserats från att göra för stora avsteg från sin ursprungliga stil.

Tie Fighter

Nä nu kan jag inte hålla mig längre utan kastar mig in i den här tävlingen... Metallica med låten 2X4 från plattan Load

Kvarnbacka

Äntligen!  :)
Jag som tyckte att jag hade den perfekta låten för det här forumet. Lite för okänd kanske, och så hade jag inte räknat med att någon skulle vara ännu nördigare och gissa på 3001.

Det kontroversiella med Load var att musiken låg alltför långt ifrån den thrash metal som Metallica en gång skapade. Dessutom utgjordes skivomslaget av det fotografiska konstverket Blood and Semen av Andres Serrano, som föreställde... ja, just det.

Din tur, Tie Fighter.

Tie Fighter

Då ska jag försöka slänga ihop något under kvällen.

Tekei

Jag var under senare tonåren ett enormt Metallicafan och lyssnar fortfarande ganska ivrigt på dem. Jag skäms lite över att jag inte lyckades lista ut den där, det var ju riktigt smart byggt dessutom, även om jag tror att färgvalet hjälpte till att vilseleda mig ganska mycket. :) 2x4 är för övrigt en grym låt, och oavsett all kritik så gillar jag Load och Reload. Det finns andra album som jag har lite svårare att ta till mig.

Stigge72

Jag tänkte tanken "2 by 4", men kom inte på att jag hört någon sådan, men så är ju inte Metallica någon av mina favoriter.

Kvarnbacka

Citat från: Tekei skrivet 15 mars 2013 kl. 09:42
Jag var under senare tonåren ett enormt Metallicafan och lyssnar fortfarande ganska ivrigt på dem. Jag skäms lite över att jag inte lyckades lista ut den där, det var ju riktigt smart byggt dessutom, även om jag tror att färgvalet hjälpte till att vilseleda mig ganska mycket. :) 2x4 är för övrigt en grym låt, och oavsett all kritik så gillar jag Load och Reload. Det finns andra album som jag har lite svårare att ta till mig.

Det där känner jag igen mig lite i. Min första kontakt med Metallica var Reload, som jag på senare tid har insett hör till de svagare plattorna. Men den och Load är fortfarande klasser bättre än St. Anger, som jag antagligen inte hade köpt om det inte stod Metallica på omslaget.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.