Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

GBC Musikmaskin

Startat av andreaseldh, 12 juli 2016 kl. 21:14

Föregående ämne - Nästa ämne

andli

Lego gör nät :) Tror det handlar om att få ner hashasigheten innan bollen träffar bottenplattan.
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andreaseldh

Många goda idéer men tyvärr ska det ju vara en GBC i en kedja bland andra, så även om jag skulle få den tillräckligt tyst så finns det ju moduler runt omkring som bullrar. Jag får nog nöja mig med att se till att de allra mest bullriga hamnar långt bort i kedjan.

andli

Du får göra två moduler till med långa bollvägar så din kan stå lite ensam:)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andreaseldh

Och byta melodi till "Långa bollar på Bengt"? Nej det är i första hand en GBC och i andra hand ett musikinstrument. Om jag frångår purismen ytterligare skulle jag kanske kunna bygga in en förstärkare, elgitarr-pickuper "hör" ju bara vibrerande metall men inte plast...

insurrection

Det är ju inte mindre purism om du bygger en dämpning i lego, finns ju mycket tyg av typ samma material som minifigsmantlar:)

minus

NXT/EV3 + mikrofon, puristiskt så det räcker?

andreaseldh

Nu har jag börjat bygga en skylt med texten EVERYTHING IS AWESOME

Bracket 99207 finns inte i vitt i grundinställningen i LDD, men den finns i verkligheten. Vidare kan man bara sätta 1x2 tile 3069b förskjuten i vissa steg, men i verkligheten kan man ju göra det steglöst. Därför har jag satt klossen 87087 vriden 90 grader.

andreaseldh

Skylten är klar, åtminstone i datorn! Den fick bli hela modulens bredd, 48 knoppar. LDD var kinkig med passningen kring S i IS, men i verkligheten hoppas jag att det går att få ihop utan någon ful glipa.

Svartkrut

Imponerad! verkligen awesome!  :D

andreaseldh

Nu fungerar den äntligen! Visserligen är den fortfarande aningen regnbågsbyggd, men jag hinner nog inte åtgärda det inför Uppsala-utställningen.


mortil

Citat från: andreaseldh skrivet 06 februari 2017 kl. 11:51
Nu fungerar den äntligen! Visserligen är den fortfarande aningen regnbågsbyggd, men jag hinner nog inte åtgärda det inför Uppsala-utställningen.




Alltså de där är riktigt ballt :)
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

andreaseldh

Citat från: mortil skrivet 06 februari 2017 kl. 12:00
Alltså de där är riktigt ballt :)

Tackar!

Och så här såg det ut bakom kulisserna, ljussättare är min pappa Anders.


P2060271 by Andreas Eldh, on Flickr

mortil

Den kommer till Linköping va ?
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 06 februari 2017 kl. 11:51
Nu fungerar den äntligen! Visserligen är den fortfarande aningen regnbågsbyggd, men jag hinner nog inte åtgärda det inför Uppsala-utställningen.

Bravo! Du är ett geni!!!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sockerbit

Kul att det fungerar så bra och snyggt är det dessutom. Hoppas inte skramlet från grann banor överröstar musiken bara.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.