Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Carl T

Efter att ha köpt en uppsättning torx-nycklar kunde jag i dag plocka isär två nyinköpta tågmotorer och löda om dem så de går på andra hållet. En av dem sitter nu i det gula loket från , och jag kan konstatera att loket går mycket bättre med två motorer än med en. Jag har kört det med åtta vagnar och det går hur bra som helst.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

shutter

CitatJag har kört det med åtta vagnar och det går hur bra som helst.
Gött. Tack för i dag. ;D

Carl T

Citat från: shutter skrivet 04 mars 2012 kl. 22:22
CitatJag har kört det med åtta vagnar och det går hur bra som helst.
Gött. Tack för i dag. ;D

Tack själv. :)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

swestar

Byggde ihop "Republic Swamp Speeder - Limited Edition:" Köpte den i vintras på rea, 199kr :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skafte

Började på allvar bygga hus. Har inte riktigt gjort det förut, få se vad det blir av det. Stort i alla fall.

Harry Coma

Tja..

Man är ju bara i inlärningsfasen..
Har inte byggt så mycket med alla nya modeller utan mest suttit och pulat med mitt gamla hederliga CS.
Men nu det senaste med lite Amazoninköp osv så har jag fastnat lite för hur LG bygger fordon nuförtiden.
Och så har jag ju upptäckt LDD vilket är helt underbart då jag egentligen inte har några mängder Lego (inte om man jämför med de flesta av er iaf, gissar jag).

Nåja, LDD fick mig iaf motiverad att bygga en av mina drömbilar, nåt som inte skulle vara så lätt med Old Gray vingar, som min samling mest består av.. ;)

Bestämt försök att göra den 6 bred, tycker 4 är lite smalt, hade ju inte funkat på denna heller...  :-\
Fronten är lite för lång, rutorna är inte riktigt där dom skall vara, men jag tycker ändå att man kan se vad det är för bil.
Fortsätter putsa på den, försöker lära mig lite knep och knåp på vägen.. :)
Och, kanske viktigast av allt, jag har jävligt kul..

Kom gärna med tips.

Förlagan: http://www.ausmotive.com/images/Audi-UR-quattro-12.jpg



(Hoppas nu jag lyckats med storleken på bilderna)


/Jonas

Jesperallen

Snygg bil!
Själv sitter jag och assisterar ungarna i att hitta rätt bitar i bygget av Village Raid. De (och jag) älskar det setet.

Woodpicker

Har iofs mest sorterar Technic-bitar ur en 4-5kg låda, men eftersom jag i onsdags fick paket från Elevdata så kanske en del här på Swebrick vet vad jag börjat med ;D
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Carl T

Jag och Kwagge har ägnat eftermiddagen åt att försöka bygga fyra mellanvåningar till Pet Shop från bitarna i ett paket. Vi tog sedan var sin hel våning, var sin inkomplett och delade upp övriga bitar efter principen "den här vill jag ha, den här har du nog mer nytta av, och den här måste någon av oss ta". Det gick alltså inte helt att få till mittvåningar av det som fanns i topp och botten, men kommer förhoppningsvis att bli bättre när vi kan låna av våra respektive hela set och samlingar.

En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

bj-brick

Flyttade och byggde lite lätt om rådhuset i Åstad. Nu en mer central plats vid busstorget, som sig bör för ett rådhus.

micke

Byggde lite på Maersk-tåget idag samt en 10022-2
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Gideon

Äntligen börjat bygga modulhus, hann med bottenvåningen på GE :)

Wineyard

Har byggt om min stridsvagn rätt mycket de senaste dagarna... bilder kommer snart ;)

Woodpicker

Citat från: Wineyard skrivet 13 mars 2012 kl. 19:08
Har byggt om min stridsvagn rätt mycket de senaste dagarna... bilder kommer snart ;)

Låter spännande!!! Ska bli kul att se bygget!!
Technic-freak, Samt City & 6-wide ;)

Illuwatar

En liten teaser på vad som sker här hemma hos mig... ;) Ett pågående projekt på ett nytt område av mig.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.