Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Jag byggde massor idag.. Dels smacka jag ihop en General Grievous' Starfighter..
Kul bygge, bra bley partspack!! Sen byggde jag en Cave crusher

Sen så satte jag upp lite modeller och reparerade min sandcrawler.. som legat nedpackad ett tag.
?

AndersI

Citat från: robban skrivet 21 november 2010 kl. 00:07
Jag gilla griskanninen bäst  ;D

Eftersom det är den jag har designat själv, så tackar jag för gillandet, i stället för att reagera på språkbruket ("Griskanin??").
:-)

Pekblom

Byggde upp 4512 Cargo Train. Inventerade det och la ner det i lådan igen i väntan på större lägenhet.

Etzel

Byggde ihop min 10216 Winter Village Bakery som äntligen kommit  :D
Ett väldigt fint set som jag nog får ta och ha uppställt i vinter. 10199 är tyvärr i bitar men jag har en egen MOC som får göra bageriet sällskap.

mechamike

Ahh, cargo train. Mitt ex ligger i lådan och väntar på en Jul när minsta inte stoppar allt i munnen och katten inte tycker Lego smakar gott.

Min dotter snöa in på småhus efter min "Strul" vigg så idag har bygg tillsammans lite Micropolis..

?

Skafte

Jag byggde hela helgen på mitt medeltidsdiorama som skall till leksaksaffärens skyltfönster i veckan. Hoppas BrickLinkbeställningen kommer idag  ::)

Stigge72

Två små kreationer, den ena är visserligen fyra gånger så stor till ytan, men jag tror att den mindre har fler delar. Den större finns bild på i en annan tråd, och den mindre dyker kanske upp vad det lider den med... ;)

Aqualize

Började igår på 8295 telehandler som jag fick hem från Tyskland (bricklink). Fortsätter ikväll.
Mitt första bricklinkköp och det gick bra (köpte en sealed bags, damaged box rätt så billigt + frakt).

mechamike

När jag kom hem idag hade minsta tjejen (1 år o 2v) kommit på att man inte bara kan ta isär Duplo utan även sätta ihop  ;D Pappa var såå stolt. Så det blev lite Duplo byggande ihop på golvet. 
?

Hogge

Jag plockade ihop 6212 X-wing Fighter idag. Jag kände att ingen seriös Star Wars-samling får sakna en X-wing.  :D

insurrection

idag/igår har jag byggt ett bidrag till tävlings-tävlingen. Börjar bli ganska nöjd, ska se om jag kan jaga upp en kamera med...

Silence101

Citat från: Hogge skrivet 23 november 2010 kl. 22:13
Jag plockade ihop 6212 X-wing Fighter idag. Jag kände att ingen seriös Star Wars-samling får sakna en X-wing.  :D

Ahhhh, den byggde jag och sonen också i torsdags. Kul bygge.
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

dalle

Fick äntligen min Winter Toy Shop efter lite strul med S&H. Jag och barnen satte genast ihop den. Passade bra när jag slutade tidigare och sambon åkte till sitt jobb.
En possitiv nyhet för mig var att beskrivningen kom i en påse med wellpappskydd inuti. Är det så att TLG vaknat efter alla arga byggare som fått vikta häften.
Snyggt set förövrigt, som får flankera Winter Bakery. Nu kan jag julpynta till advent.

Tobbe Arnesson

Alla stora set ska tydligen få instruktionen packad så framöver - äntligen!  :P
Blogg: Robotkampen

Stigge72

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 25 november 2010 kl. 18:25
Alla stora set ska tydligen få instruktionen packad så framöver - äntligen!  :P
Var går gränsen för ett stort set, då?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.