Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tävling: Dalahästen (Eventsetet 2019)

Startat av krakfot, 04 oktober 2018 kl. 08:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp


Godtfred

Enkelt att trappa fast den genom att byta ut de nedre röda 1x2 tilesen till 2x2. Men borde gå att lösa mer stabilt utan rassel på annat sätt...

Ozp

Citat från: Godtfred skrivet 23 oktober 2018 kl. 12:07
Enkelt att trappa fast den genom att byta ut de nedre röda 1x2 tilesen till 2x2. Men borde gå att lösa mer stabilt utan rassel på annat sätt...

Javisst går det att lösa om man vill. Tänkte dock att man kanske vill kunna ta ut den och leka med den.

Stigge72

Citat från: Ozp skrivet 23 oktober 2018 kl. 12:11
Citat från: Godtfred skrivet 23 oktober 2018 kl. 12:07
Enkelt att trappa fast den genom att byta ut de nedre röda 1x2 tilesen till 2x2. Men borde gå att lösa mer stabilt utan rassel på annat sätt...

Javisst går det att lösa om man vill. Tänkte dock att man kanske vill kunna ta ut den och leka med den.
Fin tanke! :)

Nextuz

Citat från: Ozp skrivet 23 oktober 2018 kl. 12:11
Citat från: Godtfred skrivet 23 oktober 2018 kl. 12:07
Enkelt att trappa fast den genom att byta ut de nedre röda 1x2 tilesen till 2x2. Men borde gå att lösa mer stabilt utan rassel på annat sätt...

Javisst går det att lösa om man vill. Tänkte dock att man kanske vill kunna ta ut den och leka med den.

Kul idé :D

Alida

Här är mitt bidrag, och tillika första publicerade MOC!
Den innehåller exakt 100 bitar (men hey, det är ju jubileum). För att få fram en så trovärdig silhuett som möjligt, har jag byggt den främst ämnad att ses från ett sidoperspektiv. Lokalpatrioten inom mig har dessutom fått in lite bonuskurbits i själva podiet.

Kvarnbacka

Nu har jag även byggt min häst i plast och sammanfört den med flocken. :)


Alida

Efter gårdagens provkörning stötte jag på några smärre stabiliseringsproblem. Dessa är nu åtgärdade, och hästen är nu lika stabil som en Leksandsstol. Utan att rucka märkbart på dess exteriör eller det tillfredsställande antalet bitar, exakt 100.

Nextuz

Sista inlämningsdatum är passerat och vi kommer nu begrunda dessa skapelser.

Peter S

Citat från: Nextuz skrivet 21 november 2018 kl. 11:19
Sista inlämningsdatum är passerat och vi kommer nu begrunda dessa skapelser.
Jag är inte avundsjuk på ert jobb. Så många fina har kommit in!

Nextuz

Citat från: Peter S skrivet 21 november 2018 kl. 14:51
Citat från: Nextuz skrivet 21 november 2018 kl. 11:19
Sista inlämningsdatum är passerat och vi kommer nu begrunda dessa skapelser.
Jag är inte avundsjuk på ert jobb. Så många fina har kommit in!

Ja verkligen, och roliga :D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.