Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Herrgård med sjötomt

Startat av Bokeslundsparken, 02 april 2019 kl. 18:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Bokeslundsparken

Stort, symmetriskt och stilrent. Har haft detta bygget i tankarna ett tag och nu är det äntligen färdigt. Gick åt lite mer bitar än jag trott men jag är mycket nöjd med resultatet. Kände att bygget behövde bli så stort för att funka. Tyvärr är ju insidan inget kul men är sugen på att inreda det i Blockokostil!

Bokeslundsparken

Några till!

Betweenbrickwalls

Superfint! Intressanta detaljer såsom glaspartierna under trappan. Jag gillar färgskalan!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

BrickMe

Väldigt tjusigt bygge  :). Gillar många delar av det och såklart helheten. Entrétrappan rundad och fin. Intressant att även dessa spindelnät kan passa så bra. Antar att man måste bygga så stort för att få in så många detaljer och få det att se skalenligt ut. Jag gillar gamla kåkar som har rikligt med stuckatur och att man upptäcker nya detaljer ju mer man tittar. Alla tummar upp :D

Nextuz

Oj, det där lär ha ätit bitar :O

Blockoko, är det ett vedertaget uttryck numera? :D

Bokeslundsparken

#5
Citat från: Betweenbrickwalls skrivet 02 april 2019 kl. 21:05
Superfint! Intressanta detaljer såsom glaspartierna under trappan. Jag gillar färgskalan!
Tack så mycket! Jag bygger nästan bara i vitt, svart och grått faktiskt.
Citat från: BrickMe skrivet 02 april 2019 kl. 21:41
Väldigt tjusigt bygge  :). Gillar många delar av det och såklart helheten. Entrétrappan rundad och fin. Intressant att även dessa spindelnät kan passa så bra. Antar att man måste bygga så stort för att få in så många detaljer och få det att se skalenligt ut. Jag gillar gamla kåkar som har rikligt med stuckatur och att man upptäcker nya detaljer ju mer man tittar. Alla tummar upp :D
Tack så mycket! Fördelen som jag ser det med att bygga stort är att man kan låta detaljerna ta plats. Tycker många modulhus tyvärr blir lite för ihoptryckta liksom.
En del detaljer blev faktiskt riktigt bra!

Bokeslundsparken

Citat från: Nextuz skrivet 03 april 2019 kl. 10:20
Oj, det där lär ha ätit bitar :O

Blockoko, är det ett vedertaget uttryck numera? :D
Såklart det är, ett helgjutet dessutom!
Många bitar som sagt fast jag hade de flesta och de jag behövde beställa var inte så exklusiva direkt så det var överkomligt.

Joacim

Wow grymt inspirerande bygge tänkte själv bygga ihop en herrgård, men efter att sett ditt bygg vetitusan...
Lär titta mer på ditt bygge och kanske sno några idéer på tak och trappa... om jag får?

Peter S

Allt är jättefint, men jag la också märke till taket. Vad snyggt med olika färg/struktur på de svarta slopesen. Antar att du köpt många olika batchar och blandat vilt. Den biten har ju tillverkats några år...

mortil

Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Bokeslundsparken

#10
Citat från: Joacim skrivet 04 april 2019 kl. 21:59
Wow grymt inspirerande bygge tänkte själv bygga ihop en herrgård, men efter att sett ditt bygg vetitusan...
Lär titta mer på ditt bygge och kanske sno några idéer på tak och trappa... om jag får?
Tack så mycket! Kul att kunna avskräcka inspirera!
Sno på bara.

Citat från: Peter S skrivet 05 april 2019 kl. 09:52
Allt är jättefint, men jag la också märke till taket. Vad snyggt med olika färg/struktur på de svarta slopesen. Antar att du köpt många olika batchar och blandat vilt. Den biten har ju tillverkats några år...
Tack så mycket! Det är precis som du säger, köpt några hundra lite då och då. Och alla är begagnade så de är ju lite olika. Det är inte alltid det passar med blandat men här blev det stora taket lite mindre massivt pga det.

Citat från: mortil skrivet 05 april 2019 kl. 15:35
Jäklar det där var stiligt.
Tack så mycket!

Bokeslundsparken

Ser ut att bli regn till helgen, då ska detta rivas.
Funderar på om jag ska orka räkna bitarna...

Emma


Bokeslundsparken


Anders67

Snyggt, gillar färg kombon! och bra storlek på allt!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.